recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sonos in celling
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sonos in celling

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
ToreHH Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Februar-2023
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ToreHH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 15:54
Med fare for at gentage mig selv, så vil “vi” kun have lofthøjtalere + soundbar. I forhold til fjernsyn, så har vi Samsung Frame 75”, hvilket er den pæneste løsning imo. I forhold til prisen er vi ikke låst. Skulle der være en genial løsning, som kostede 50.000, så smider vi pengene efter det. 

Jeg må ind i hi-fi butik, så må vi se, hvad de anbefaler. Vi er dog begrænset i tid, da vi har lejet et hus i Mexico fra marts - maj imens renovering står på, da vi begge kan passe vores job fra computer. Derfor er det vigtigt, at vi har truffet alle valg inden vi smutter mod solen☀️. 


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2023 kl. 17:43
Om du bruge sonos egne enheder, eller andre indbygingsendheder i loftet er ligegyldigt.
Husk bare at du skal finde et sted at stille forstærkeren dertil.

Men, hvorfor ikke gå all-In på In-Wall højttalere i væggene til front/center, så i er fri for soundbaren?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2023 kl. 04:09
Oprindeligt skrevet af ToreHH ToreHH skrev:

Med fare for at gentage mig selv, så vil “vi” kun have lofthøjtalere + soundbar. I forhold til fjernsyn, så har vi Samsung Frame 75”, hvilket er den pæneste løsning imo. I forhold til prisen er vi ikke låst. Skulle der være en genial løsning, som kostede 50.000, så smider vi pengene efter det. 

Jeg må ind i hi-fi butik, så må vi se, hvad de anbefaler. Vi er dog begrænset i tid, da vi har lejet et hus i Mexico fra marts - maj imens renovering står på, da vi begge kan passe vores job fra computer. Derfor er det vigtigt, at vi har truffet alle valg inden vi smutter mod solen☀️. 



Vil gerne komme med et foreslog til din husrenovering, går ud fra du har et “teknik rum/skab” da dit internet udstyr router osv jo nok ikke skal stå og “pynte” i stuen,
Fra det teknik rum skal du trække tomrør, ud i alle hjørner og tænkelige/utænkelig steder du engang i fremtiden kunne finde på at montere højtaler/hi-fi/ internet accespoint/ skærme/overvågning kamera osv også skal du notere på din plantegning hvor rørene ender, så kan du montere hvad du har lyst af højtaller eller andet mellem himmel og jord ved at bore et lille hul i væg/loft og finde enden af et rør også trække det kabel du ønsker i røret og lave installationen ude i “teknik rummet” og montere hvad du ønsker i væggen eller på væggen med et lille udtag.



50 meter tomrør koster 68kr

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu