recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa på Apple tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa på Apple tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Darwin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Marts-2023
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Darwin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa på Apple tv
    Sendt: 03-Marts-2023 kl. 11:40
Jeg har anskaffet mig et Apple Tv 4k og havde tænkt mig at bruge det som TV-boks, altså se tv gennem stofas app på Apple tv. Men for dælen da jeg synes det er en kæmpe nedgradering af billedkvaliteten i forhold til at kable tv'et på gammeldaws manér. Det er bestemt heller ikke særligt 'flydende'. Fodbold kan jeg simpelthen ikke holde ud at se via Apple Tv. små hak hver 3 sekund. Alt streaming er bare i orden fra Netflix, Disney og HBO. Ingen problemer der. 

Er der nogle har erfaringen med Apple TV/Stofa?

Fornuftigt fjernsyn, og nogenlunde HDMI. (Apple tv'et siger god for det!)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2023 kl. 12:39
Stofa streamer stadig i 25fps på nogle kanaler, så det kan være en af årsagerne.

Du nævner dog også "små hak hver 3. sekund", hvilket lyder som mismatch mellem frekvens. Har du husket at opsætte din Apple TV boks til 50Hz SDR videooutput under videoindstillinger? Og så skal match billedfrekvens-funktionen aktiveres.

Hvis der kommer billede igennem uden udfald så er HDMI-kablet fint.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu