recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dirac bass management på oldgammel AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dirac bass management på oldgammel AVR

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dirac bass management på oldgammel AVR
    Sendt: 03-Marts-2023 kl. 15:04
Dirac har annonceret de har tilføjet deres Bass Management til PC udgaven af Dirac. Hidtil har man skulle købe voldsom dyre surround processorer hvis man ville have markedets bedste sub integration. Jeg købte selv en JBL SDP-55 for et halvt års tid siden. Sub integrationen er fuldstændigt mind-blowing genial i mit 7.6 setup. Jeg har ellers tidligere nørdet en del med minidsp og Multisub Optimizer software med individuel kontrol af alle subs, og har opnået rigtig gode resultater, men Dirac bass management er altså uden tvivl, et step up.
Nå men, med pc udgaven i "stand alone" version har man 8 kanaler og gøre godt med. Så det er muligt f.eks. og køre 5.2. Inde i Dirac kan sub signalet re-routes til surround back, som man jo ikke bruger i 5.1, og dermed undgå receiverens sub crossover. Så ja, der kræves en 7.1 receiver med preouts på alle kanaler Wink Der er 14 dages fri trial, og jeg vil kraftigt anbefale folk og give det et skud. Og ja, en lille mikro pc på win10 bliver nødvendig, foran sin receiver. Det har jeg haft de sidste 10-12 år, og det kører super til alt Netflix, Spotify, Bluray osv, + man er totalt uafhængig af "smart-crap apps" i fjernsynet, som har en tendens med og holde op med at virke😀


Redigeret af armani-thomas - 04-Marts-2023 kl. 17:55
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu