recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IHC PIR defekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IHC PIR defekt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Smeden60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2023
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeden60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: IHC PIR defekt
    Sendt: 12-Marts-2023 kl. 11:35
Hej med jer
Jeg har et IHC anlæg fra 2003 med Visual 1.32. og pir følere i alle rum i huset. Min pir føler til udvendigt lys er gået i stykker. Den er koblet sammen med en seperat skumringssensor. Den nye pir har indbygget skumringssensor og skal tilsluttes anderledes. Skumringssensoren er tilsluttet med 24 v - 0V og en indgang i indputmodulet. Den gamle pir er tilsluttet med 2 ledninger - 0 V og en indgang i indput modulet. Den nye pir skal tilsluttes med 3 ledninger iht. montagevejledningen 0 V - 24 V og en indgang i indput modulet. Jeg har fjernet den gamle pir og skumringssensor både fysisk og i tavlen og tilsluttet den nye med 24 v - 0 v og den indgang som den gamle pir var tilsluttet i tavlen, men det virker ikke. Den blinker fint grønt i testperioden og registrer bevægelse men den tænder ikke lyset. Hvad kan der være galt?
Smeden
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 19:52
Du skal have en lus hvor skumringe sad
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Smeden60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2023
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeden60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 20:15
mener du en lus fra den tidligere indgang i input modulet og 0 volt?
Smeden
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Marts-2023 kl. 20:59
Det er lidt svært og sige hvad der er rigtig eller forkert, men lige nu skal programmet jo have at vide at det er mørkt, eller køre de. Fb ikke for undelys. Og der skal indgangen for skumrings relæet være tændt for at programmet er aktiv
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Smeden60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2023
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeden60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 08:16
Hej Benjamin
Der står i programmet ved skumringscensor at hvis ikke den monteres er den default on så det burde vel ikke være nødvendigt at sætte en lus i.
Smeden
Til top
Benjamin7 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: 8740,Denmark
Status: Offline
Point: 1755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin7 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 14:15
Prøv og smid en kopi af programmet til mig i et dropbox link evt :), så kan jeg da kikke med
Hilsen

Benjamin D. Simonsen
8740 - Brædstrup
Til top
Smeden60 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Marts-2023
Sted: Børkop
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Smeden60 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 14:19
Ok. Har du en mail adresse jeg kan sende til eller oprette i dropbox?
Smeden
Til top
jjdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 649
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2023 kl. 16:05
Hej.
Jeg har også IHC og fra 2002. Controlleren er dog udskiftet med en af de nyere.
I min løsning gør jeg brug af et virtuelt skumrings-relæ. Måske det kan være en løsning for dig, da det så er programmet der styrer ud, fra klokkeslæt, hvornår det er mørkt. Jeg mener også, at det tager højde vore sommer- og vintertid.
iPhone 13, OS 15.3
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu