recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilkobling af Beolab4000 til TV -Kun optisk udgang
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilkobling af Beolab4000 til TV -Kun optisk udgang

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilkobling af Beolab4000 til TV -Kun optisk udgang
    Sendt: 29-Marts-2023 kl. 15:48
Hej i forummet

Jeg har et LG 4K UHD TV som jeg rigtig gerne vil koble mine Beolab 4000 højtalere til. TV'et har en optisk lydudgang og derudover mulighed for at køble bluetooth højtalere til. 

Jeg forsøgte mig med optisk / RCA converter, men det virkede desværre ikke. Jeg har tidligere kørt med en Hall Connector til mit Beocenter 2300, for derigennem at kunne streame musik gennem anlægget. Jeg koblede Hall Connectoren op på TV'et og forbandt til højtalerne men ingen lyd.

Er der nogen her i forummet ser måske kan hjælpe?

PÅ forhånd tak :-) 

Mvh
Henrik

Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 18:27
Har du sat kontakten til “Line”?
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 18:44
Hej spoxy

Ja har prøvet at sætte dem både på Line og hhv L/R, men de forbliver slukkede. 

Mvh
Henrik
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af HenrikKJ HenrikKJ skrev:

....
Jeg forsøgte mig med optisk / RCA converter, men det virkede desværre ikke. Jeg har tidligere kørt med en Hall Connector til mit Beocenter 2300, for derigennem at kunne streame musik gennem anlægget. Jeg koblede Hall Connectoren op på TV'et og forbandt til højtalerne men ingen lyd.
Har du et par hovedtlf. eller andet du kan koble på DAC output, for at tjekke den del virker?
Mvh. JørgenT
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2023 kl. 20:11
Oprindeligt skrevet af HenrikKJ HenrikKJ skrev:

Jeg forsøgte mig med optisk / RCA converter, men det virkede desværre ikke.

Du koblede et optisk kabel mellem tv og converter - hvad gjorde du ellers?
Hvad virker og hvad virker ikke?

Lidt flere informationer kunne gøre det lettere at hjælpe dig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 05:35
Tror du skal kigge lidt på trigger til højttaler.

Hvis den ikke får strøm er der ingen musik.

Prøv at læse denne gamle tråd. Her er der også et diagram med trigger tilslutning. Dog fra en Sonos.

Til top
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 09:45
Hej alle

Tak for jeres svar.

@Jørgen - jeg ligger ikke inde med en DAC, men bestemt en mulighed jeg hurtigt kan tjekke af.

@KlausDM - jeg koblede en Optisk til RCA converter til TV'et med et optisk kabel og fra konverter phono til 8 pin DIN og derfra et powerlink til højtalerne. Jeg har forsøgt mig både med Line og R/L. Ved skift til Line havde jeg et kort øjeblik hvor den tændte, men den slukkede inden for samme sekund.

Derudover forsøgte jeg at koble min Hall Connector på en af højtalerne for se se om jeg kunne få lyden den vej ud (TV'et kan boble fx BT højtalere til som ekstern lydkilde). TV'er connecter til Hall Connectoren, men højtaleren tænder ikke.

@Mufti - tak for linket til den gamle tråd og kan se det er KlausDM der svarer. Jeg har ikke forsøgt mig med en BOSSCOM Powerlink switch og efter atr have læst om det og tjekket deres hjemmeside, ser det ud til at være løsningen.

Jeg kan se man kan få en lidt billigere udgave - Almando Powerlink Switch - er der nogen der har erfaringer med den?

Mvh
Henrik
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 11:27
Optisk til RCA, det er okay.
Har du sikret dig at dit tv sender lyden ud via optisk?

Har du prøvet at forbinde med RCA direkte til højttalere og sætte højttaleren til line?

Hvor styrer du volumen?
Normalvis er der ingen volumenkontrol via optisk ud.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 12:52
Hej KLaus

Jeg kørte direkte RCA fra mit gamle TV til mine Beolab 6000, men der var en konstant baggrudsstøj / summen, så jeg koblede det fra igen. Bortset fra det, fungerede det fint. Jeg havde ikke lige tænkt den mulighed, som du nævner og den skal da undersøges - tak.

Jeg har ikke haft mulighed for at teste om jeg kan styre lyden fra optisk med TV'ets fjernbetjening. Man kan dog fra Tv'ets menu vælge kun at køre optisk, men ved ikke om de har forestillet sig forbindelse til en soundbar (fx Sonos), hvor lyden styres på enheden eller via app.

/Henrik
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 15:06
Det lyder meget som du har brug for en Hall Audio Wifi Streamer. Denne enhed kobler du til dit TV via HDMI (ARC), og så kan den forbindes med dine højttalere via powerlink.

Så har du slet ikke brug for en optisk/rca konverter.

Før du stormer ud og køber dig fattig, så kontakt lige Hall audio og spørg dem om det vil virke med dine højttalere. Jeg er ikke B&O ekspert, men jeg ved, at denne løsning virker til B&O højttalere med powerlink.
Til top
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 15:21
Hej Branchekender og tak

Ja det ser da umiddelbart sådan ud. Jeg kontakter Hall Audio.

Mvh
Henrik
Til top
HenrikKJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Marts-2023
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikKJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2023 kl. 12:23
Kære alle,

Mange tak for jeres hjæp. Jeg fik snakket med Hall Audio og bestilt en WiFi streamer og det heler spiller. Opsætning tog under 5 minutter og jeg kan nu både streame musik gennem deres app fra min musiktjeneste og have god lys fra TV'et. Og bruger stadig kun TV'ets fjernbetjening når jeg ser TV.

Endnu engang mange tak for jeres hjælp og god søndag.

Mvh
Henrik
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu