recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billed delings sites?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billed delings sites?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af dtomsen dtomsen skrev:

Flickr?

Flickr er muligt. 

Man skal have en konto hos Flickr for at det er muligt. Man kan ikke bare uploade en masse billeder til Flickr som man kan det hos egentlige delings-sites. Man skal blot huske på, at hvis man skal dele mange billeder, så vil det tage tid for Flickr at klargøre dem, hvis man ønsker at downloade dem. Man kan blot logge ud... Næste gang, man logger ind, får man en besked på, at billederne er klar til download (Hvis man altså ønsker at downloade, selvfølgelig........

Som gratis-bruger, er det kun 1.000 billeder, man kan have på Flickr. Private billeder: 50 stk.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 21:09
imgbos.com kan IKKE anbefales. Selv om de slår på, at det er et hurtigt site, så er det håbløst langsomt, og man kan kun downloade ét billede ad gangen. Skal der uploades video, så foregår det til en anden side, "Sendvid"... Temmelig forvirrende...

Ja - det går egentligt fint med at uploade et billede, men det er LAAAANNNNGGGGSOOOOM til at åbne - ligesom dengang, man ikke havde nogle særligt hurtige internetforbindelser...


Redigeret af mnielsen - 10-Maj-2023 kl. 21:11
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2023 kl. 22:23
Bruger ofte abload.de til enkeltbilleder (af modeltog:-)


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7879
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 06:38
Imgbb, ser ud til at virke fint til det jeg vil, synes jeg. Giver mulighed for et link til en serie billeder, så jeg kan sætte linket ind i en forum tråd eller på facebook og så kan folk bladre igennem billederne og se dem. Og det var det, der var mit formål.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 06:52
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Imgbb, ser ud til at virke fint til det jeg vil, synes jeg. Giver mulighed for et link til en serie billeder, så jeg kan sætte linket ind i en forum tråd eller på facebook og så kan folk bladre igennem billederne og se dem. Og det var det, der var mit formål.  Smile

I en forumtråd er det relevant. Det er det ikke på Facebook. Der åbnes et opslag lige hurtigt uanset om der er billeder i eller ej - og de komprimeres automatisk ved upload, til Facebook.

Men til brug i Messenger, er det så til gengæld relevant at bruge et delings-site eller online-drev!

Når man har en konto på imgbb, er der så stadig en grænse på 32 MB?


Redigeret af mnielsen - 11-Maj-2023 kl. 06:57
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7879
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 07:06
På Facebook - jo det er relevant, fordi man kun kan uploade op til 9 billeder i en tråd (tror jeg - eller er det på Linkedin eller Instagram, der er den grænse) - og i et trådsvar kan man kun uploade ét billede ad gangen. Men i hvert fald så virker det fint på Facebook også.

Grænsen på 32 MB er pr. billede. Jeg tror det er sjældent at man har billeder, der er på over 32 MB (måske med mindre man er professionel fotograf) - jeg har i hvert fald ikke nogen billeder, der er så store - måske op til mellem 10 og 15 MB. Den billedserie jeg uploadede var på ialt 261 MB (39 billeder).
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 07:12
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

På Facebook - jo det er relevant, fordi man kun kan uploade op til 9 billeder i en tråd (tror jeg - eller er det på Linkedin eller Instagram, der er den grænse) - og i et trådsvar kan man kun uploade ét billede ad gangen. Men i hvert fald så virker det fint på Facebook også.

Grænsen på 32 MB er pr. billede. Jeg tror det er sjældent at man har billeder, der er på over 32 MB (måske med mindre man er professionel fotograf) - jeg har i hvert fald ikke nogen billeder, der er så store - måske op til mellem 10 og 15 MB. Den billedserie jeg uploadede var på ialt 261 MB (39 billeder).

Nåh, ja... I et svar på Facebook, er det kun ét billede, man kan uploade. Jeg troede, det var 32 MB i alt, man kunne uploade itil imgbb...

Angående Facebook: Så kan du oprette et album. Og uploade - skal vi sige 50 billeder pr. gang, hvis det skulle blive nødvendigt. Så er opslaget også nemmere at finde ved at gå til Medier og Albummer.

Har lige testet på Facebook... 31 billeder røg af sted uden problemer i et opslag, som ikke blev lavet som et album.

Rettelse:
I grupper hedder det Medier og Albummer - på egen profil hedder det Billeder og Albummer


Redigeret af mnielsen - 11-Maj-2023 kl. 07:26
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7879
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2023 kl. 07:53
Aaah ja, testede lige et nyt opslag på facebook - det er ikke her begrænsningen på 9 billeder er så. Det er bare fordi jeg (i anden sammenhæng hvor jeg ikke bruger billed delings sites til det) laver det samme indlæg på Linkedin, facebook og instagram.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu