recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed fiber, usg router i mediekonverteren?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed fiber, usg router i mediekonverteren?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henrikc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henrikc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fastspeed fiber, usg router i mediekonverteren?
    Sendt: 17-Maj-2023 kl. 11:43
Hej,
Har bestilt fiberbredbånd hos Fastspeed, der på hjemmesiden skriver jeg kan bruge egen router sat i mediekonverteren.

Jeg kører i dag via coax, med modemet i bridgemode til USG, switche og APs.

Fastspeed skriver ikke noget om hvordan jeg aktiverer, evt vælger vlan etc…..

Er det plug and play, hvor USGen bare får en wan-ip fra mediekonverteren og så spiller det?

På forhånd tak for info…

Mvh Henrik
Til top
erik_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-December-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erik_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2023 kl. 16:26
Hej Henrikc
Har også for nylig fået indlagt fiber og har fået mit gamle fastspeed-coax-abonnement flyttet over til fastspeed-fiber. Jeg har valgt at have fast ip - det koster godt 20 kr om måneden så vidt jeg husker. Jeg har hele tiden kørt med egne router - en netgear ax88u med mesh ax-92u. Den blev bare sat i mediekonverteren og så spillede det... - dejligt at slippe af med den tidligere sagem-router, der var sat i bridge mode
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu