recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Universel betalingsapp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Universel betalingsapp?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Universel betalingsapp?
    Sendt: 09-Juni-2023 kl. 07:28
Jeg har mistet mit Dankort (igen)
Findes der en betalingsapp, som understøttes af alle supermarkeder/butikker?
Jeg har en iPhone, så hvad med Apple Pay?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 07:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har mistet mit Dankort (igen)
Findes der en betalingsapp, som understøttes af alle supermarkeder/butikker?
Jeg har en iPhone, så hvad med Apple Pay?
ja virker alle steder hvor de modtager trådløs betaling.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 10:08
Må gå ud fra du ikke mister din tlf så let, så få Dankortet på tlf er meget nemt. 

Redigeret af Munch - 09-Juni-2023 kl. 10:09
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 11:11
Jeg betaler 95%-98% med mit Apple Watch, så det kan du også med telefonen. 

Det er meget sjædent, jeg kommer ud for en gammel terminal der ikke tager Apple Watch 
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 11:17
Betaler 100% med Apple pay / telefonen    der er er få gange jeg betaler med mobilepay i boder.

Har ikke pengepung eller kort med mere.


Redigeret af hansie - 09-Juni-2023 kl. 11:18
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 12:00
Applepay virker de allerfleste steder, ellers bruger jeg Mobilepay, hos dem der ikke har en kortterminal.

Hos nogle banker, bl.a. Jyske Bank, kan man selv lave et virtuelt Visa-kort i deres app, så man ikke skal vente på et nyt fysisk kort. Og det kort kan tilføjes Apple Pay med det samme.



Redigeret af Brixen - 09-Juni-2023 kl. 12:03
Venlig hilsen
KB
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 12:15
OK, tak for svar
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2023 kl. 13:47
I MobilePay kan du tilføje dit kontonummer til banket i stedet for et kort. Men det er jo i mange supermarkeder hvor de ikke modtager MobilePay
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2023 kl. 18:50
Hov lad os lige prøve at holde tungen lige i munden her for betalinger er en ret kompleks disciplin.

I langt de fleste butikker er der klistermærker ved indgangen der fortæller hvad du kan betale med. Så det er lige det første du skal lægge mærke til. Jeg vil våge den påstand at du i alle større supermarkeder kan betale med Dankort, Visa og Mastercard samt flere andre 'brands'. 

ApplePay (og GooglePay) er ikke betalingsinstrumenter men blot noget teknik som gør at du på en nem måde kan betale med det betalingskort du har indrulleret, så du vil ikke som sådan kunne finde klistermærker med ApplePay eller GooglePay på samme måde som du kan finde mærkater fra betalingskortene.

For at du kan indrullere dit kort i ApplePay så skal din kortudsteder (dvs. din bank) understøtte det. I Danmark tilbyder de fleste banker understøttelse af både Visa og Mastercard men det er pt. kun Danske Bank som tilbyder dankort i Apple Pay. Alle andre steder er det Visa delen af visa/dankortet som bliver lagt ind og det som du betaler med. I det daglige betyder det ikke noget som helst for dig som forbruger. Men hvis du fx skal købe en rejse eller andre varer hvor der er en risiko for at varen ikke bliver leveret så er det en fordel at betale med et kreditkort da du så er bedre stillet ved fx. konkurs hos flyselskabet etc.

Endelig skal du være opmærksom på at hvis du fx mister dit fysiske kort og får det spærret så vil det også være spærret inde i ApplePay. Så sørg altid for at have mindst 2 betalingskort så du har noget i reserve. 




Redigeret af Sylvest - 12-Juni-2023 kl. 18:51
.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu