recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gøre et ikke-smart-tv til et smart-tv?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
mojo100 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2022
Sted: Tårnby
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mojo100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 16:45
DRTV-app'en til mobil har TV-guiden, så man bruge den, hvis man vil. Lidt mærkeligt at smart-tv-app'en mangler guiden.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

end at sidde og søge på tv via en fjernbetjening.
Det er for mig helt oldnordisk holdning til tingene.


Hej.

Der er fordi du ikke har en fjernbetjening med en GYRO.
For så sidder man ikke længere og søger på tv via fjernbetjeningen.
Men peger med fjernbetjeningen og afslutter med en enkelt click.

Vi bruger selv en G30 fjernbetjening med GYRO og 33 programmerbare taster.

Der findes også en G20S med GYRO op færre taster. Her er et link:


Price: US $4.68 + Shipping: US $6.64  From Spain to Denmark.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 14-Juni-2023 kl. 17:22
Til top
mojo100 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-August-2022
Sted: Tårnby
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mojo100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 17:17
Beskrivelserne på Trustpilot giver mig ikke nogen større lyst til at handle med aliexpress.com ...
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 20:38
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

end at sidde og søge på tv via en fjernbetjening.
Det er for mig helt oldnordisk holdning til tingene.


Hej.

Der er fordi du ikke har en fjernbetjening med en GYRO.
For så sidder man ikke længere og søger på tv via fjernbetjeningen.
Men peger med fjernbetjeningen og afslutter med en enkelt click.

Vi bruger selv en G30 fjernbetjening med GYRO og 33 programmerbare taster.

Der findes også en G20S med GYRO op færre taster. Her er et link:


Price: US $4.68 + Shipping: US $6.64  From Spain to Denmark.

Hilsen Carsten.


Det er stadig nemmere og hurtigerer med et tastatur. Gyro er stadig en fjernbetjening.

Og så har du noget der ikke er virusinficeret af kineserne. 

Men det elsker du åbenbart som du kan blive ved med at skrive om dit produkt og din handel.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af mojo100 mojo100 skrev:

Beskrivelserne på Trustpilot giver mig ikke nogen større lyst til at handle med aliexpress.com ...

AliExpress er som fint nok, så længe du ikke forventer altid at få det produkt du har bestillt og de ikke giver dig fuld erstatning, hvis sælger snyder.

Du ser bort fra at du ikke har nogen garanti, du kan bruge. (Du har garanti, men du skal selv betale retur porto til Kina. Så du kan lige så godt smide det ud).


Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2023 kl. 21:08
Det er vel ikke være end WISH LOL
Den kinesiske regering burde, hvis de ikke allerede gør det, betale csell's sommerhus i Spanien Cool

LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
madsklit Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-September-2010
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér madsklit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2023 kl. 22:12
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Og at trådstarter dermed bliver afskåret fra DR program guide, og dens indbyggede muligheder for at se både gamle og fremtidige udsendelser forskudt.


Det behøver du da ikke guiden til.

Hej.

Kan jeg foreslå, at du viser os hvordan.
Gerne en metode, der er lige som nem, som det er at pege på DR program guide.

Hilsen Carsten. 


Carsten dr program guiden var en fantastisk videre udvikling af flow TV, 
Men nu streamer vi jo kanal navne er lige gyldige og hvornår der kommer et eller andet på en Flowtv kanal er total ligegyldigt, jeg ved fra kl 18.00 om Onsdag der ligger Krigens Døgn klar til jeg kan se den i min DR app på ATV, aner da intet hvad for en flowtv kanal man kan se det på oh hvornår det
Blir vist for det er jo ligegyldigt, bare jeg ved hvornår det ligger tilgængeligt så det fint jo.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2023 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke om man kan finde 'DR Kontant' på https://www.dr.dk/drtv/ FORSIDE?
Prøv dog.
Den virker ligesom app'en, den finder Kontant, hvor seneste afsnit står øverst (S2023:E8), og du kan så vælge sæson og afsnit nedenunder.

Fior at finde den i guiden, skal man jo vide, hvornår den bliver sendt på en flow-kanal.
Uanset ens holdning til Android-bokse som mediaplayer, så har Carsten har en pointe i ft. DR og den manglende guide i apps. Søgefunktionen hos DR finder kun programmer, der tilgængelige for afspilning nu. Hvis et program først bliver tilgængeligt, når det har været sendt eller kun bliver vist som flow, så kan du ikke fremsøge det. Prøv at finde Alene i vildmarken USA sæson 8 afsnit 10 (der sendes i aften) eller Man on Fire, der sendes på fredag..... Det burde være let for DR at udvide søgefunktionen med kommende programmer, og så give oplysning om, at programmet først er tilgængeligt d. x/y, men lige nu er der brug for guiden, hvis man vil vide, hvad der kommer på DR.

Issuet får dog ikke mig til at vælge en Android box ;-)

I DRTV appen fremgår det typisk, hvornår næste afsnit sendes af en serie eller et tv-program. Det ses ved at klikke ind på programmet. Og typisk vil afsnittet blive tilgængeligt på DRTV før det sendes på en DR-kanal.

EDIT: Det var allerede nævnt, så beklager gentagelse.


Redigeret af Rasmus Larsen - 20-Juni-2023 kl. 09:12
Til top
Joe_Black Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-April-2005
Status: Offline
Point: 100
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joe_Black Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 12:38
Oprindeligt skrevet af mojo100 mojo100 skrev:

Jeg har aldrig brugt chromecast. Kræves det at man logger ind på en Google-konto for at kunne bruge den? Jeg hader den form for overvågning!

 
Måske OT, men glem drømmen om at undgå “den slags overvågning” hvis du har en smartphone, Android eller Apple, de ved præcist hvad de vil vide om dig.

Med andre ord, køb Chromecast hvis du vil spare lidt finanser, køb Atv hvis det er den platform du ønsker at bruge.

Eneste forskel er at Apple regulerer dit indhold mere end Google gør
Jeg kan modstå alt - undtagen fristelser
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2023 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af Joe_Black Joe_Black skrev:

Oprindeligt skrevet af mojo100 mojo100 skrev:

Jeg har aldrig brugt chromecast. Kræves det at man logger ind på en Google-konto for at kunne bruge den? Jeg hader den form for overvågning!

 
Måske OT, men glem drømmen om at undgå “den slags overvågning” hvis du har en smartphone, Android eller Apple, de ved præcist hvad de vil vide om dig.

Med andre ord, køb Chromecast hvis du vil spare lidt finanser, køb Atv hvis det er den platform du ønsker at bruge.

Eneste forskel er at Apple regulerer dit indhold mere end Google gør

Slet ikke korrekt! Android (Google) bruger dine data aktivt. De handler med dine data. Det gør Apple ikke. Apple indsamler data, ja, men er langt mere beskyttende overfor brugernes data. For Apple er brugerdata ikke en handelsvare - det er den for Google/Android. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu