recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udfordringer med NAD T778 hdmi kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udfordringer med NAD T778 hdmi kabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Subsector8572 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juni-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Subsector8572 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udfordringer med NAD T778 hdmi kabler
    Sendt: 24-Juni-2023 kl. 01:00
Hej jeg har prøvet at lave det så let og overskueligt som muligt og hvad problemet er og hvad jeg har forsøgt at prøve.

1. Problemet er at jeg kan ikke få projektoren til at køre 1080p 240hz. men egentlig vil jeg gerne vide om det er mig der køber de "forkerte" hdmi kabler eller andet.
1.a kan eARC og ARC hdmi have betydning for om jeg får billede eller ej?

Udfordringer der kommer

1. Det nye optisk HDMI high speed kabel kan IKKE give billede fra projekter til bærbar. Billedet er sort

2. ULTRA HIGH SPEED HDMI fra projekter virker og kan give 240hz når gaming mode aktiveres og 4k 60hz virker også igennem bærbaren men hvis jeg putter ULTRA HIGH SPEED HDMI i NAD T778 og i LINE 1 tager det nye optisk eller andre typer HDMI så vil den ikke gøre andet end KUN 4k 60hz. Gaming mode har været forsøgt aktiveret og slukket, har også tændt og slukket projektoren.

3. Optisk hybrid high speed formår ikke at sende billede ud fra projekteren hvis jeg bruger disse 2 hdmi. Projektor til nad t778 output, herefter line 1 til bærbar. Der kommer ingen billeder ud.

4. tidligere udfordringer var at billede blev cuttet ind og ud og små grønne prikke til tider men jeg vurderede til sidst at det var fordi 10+ meter var for meget for et ikke ultra high speed? men skal jeg være ærlig så ved jeg ikke om jeg har løst det eller ej..

HDMI kabler 

1x 5meter ULTRA HIGH SPEED HDMI - ukendt købt, det er et meget tykt hdmi kabel


2x Optisk Hybrid high speed hdmi kabel - https://www.av-cables.dk/langt-hdmi-kabel/optisk-hybrid-high- ;   speed-hdmi-kabel-8k-60hz-10-m.html




OBS. der er dobbelt testet med en gamer skærm om HDMI kablerne ikke duer. Alle kabler virker og f.eks. optisk hybrid high speed kan godt trække 240hz 1080p på den ene.

ps. håber jeg har postet det rigtige sted, tak for hjælpen.

Tilføjer lige billeder hvis det nu kunne hjælpe https://imgur.com/a/QNnbc6y
 
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2023 kl. 18:41
Det er utydeligt om det er kablerne eller din NAD der er problemet. Jeg læser at problemet opstår når din NAD er med i signalkæden.
Til top
Subsector8572 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Juni-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Subsector8572 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2023 kl. 18:48
Ja det er rigtig nok som det ene problem. 

Jeg forstår heller ikke hvorfor at asus gamer skærmen kan håndtere den der 8k optisk hdmi kabel i 240hz men slet ikke får billede i min Optoma Projekter UHD35x.

Jeg prøver videre i mens håber jeg på at nogen lige genkender noget. Tak for hjælpen indtil videre.

Mvh Rasmus
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu