recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Underligt problem med Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Underligt problem med Apple TV

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2023 kl. 22:13
Tidligere i dag kom tiden pludselig på plads - ved ikke hvorfor, et af livets små mysterier
Det passer nu meget godt med det svar, jeg lige har fået fra en bruger på et Apple-forum
Dette er mit sidste indlæg i denne tråd
Apple TV will take its date and time setting from contacting NTP servers on the internet (in UTC). So verify that your Apple TV box has internet connectivity and that port 123 UDP is not blocked on the network.


Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2023 kl. 00:10
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Jeg er nu mere interesseret i, hvordan han har opdaget at tiden vises forkert, da et AppleTV jo ikke viser tiden.

Som skrevet i tidligere indlæg, så kan man benytte SIRI. 
Tryk på mikrofon knappen på sidden af remoten og sig "hvad er klokken" og klokken kommer nederst i højre hjørne på dit skærmbillede, det kan IKKE oversesSmile Den skriver også “centraleuropæisk sommertid”

Ligeledes hvis du spørger, “hvad er datoen” viser den f.eks. dag er det onsdag 12 juli 2023

Hvordan han har opdaget at tiden vises forkert, er jo interessantOuch




Jo, men det er jo noget, der aktivt skal søges frem.

Jeg har på fornemmelsen, at det er tv’ets ur, der har drillet og at det vises i en infoboks ved evt. formastskift, man da OP ikke har svaret på ét eneste spørgsmål, bliver vi nok aldrig klogere.

Redigeret af lunddal - 13-Juli-2023 kl. 00:12
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2023 kl. 06:55
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Jo, men det er jo noget, der aktivt skal søges frem.

Jeg har på fornemmelsen, at det er tv’ets ur, der har drillet og at det vises i en infoboks ved evt. formastskift, man da OP ikke har svaret på ét eneste spørgsmål, bliver vi nok aldrig klogere.
Det var faktisk også min første tanke, da ATV'et ikke viser klokken, og derfor stillede jeg også spørgsmålet om hvor han ser klokken og dato er, men han vil jo ikke svarer på det, hvilket nok er fordi han har opdaget at det er TV's ur, men ikke vil indrømme detLOLLOLLOL
Mvh Jesper
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2023 kl. 09:54
For at få Apple Tv til at vise Ur & Dato, holdes "skærm knappen" øverst til højre nede.
Mvh. Søren
Til top
AnyFellow Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Funktioner Funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér AnyFellow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2023 kl. 11:50
Klokken anvendes også i de fleste (alle?) streamingtjenester, når man fx sidder og ser noget og gerne vil videre hvornår det man ser slutter.

Første gang man rører ved touchpadden kommer tidslinjen, der viser hvor meget man har set (i venstre side) og hvor meget man mangler (i højre side).

Berører man touchpadden igen, vil tidspunktet i højre side ændre sig til klokkeslættet for hvornår udsendelsen slutter.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juli-2023 kl. 13:26
Berører man den en tredje gang forsvinder tidslinjen i øvrigt; så behøver man ikke vove sig ud i brug af Menu-knappen, for at få den til at forsvinde med det samme
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu