recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DLS AMP ONE – ny fjernbetjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DLS AMP ONE – ny fjernbetjening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DLS AMP ONE – ny fjernbetjening
    Sendt: 19-Juli-2023 kl. 13:07
Jeg har for nogle år siden forlagt fjernbetjeningen til min DLS AMPLIFIER ONE forstærker og er ved at være der, hvor jeg rigtig gerne vil have en igen. Forstærkeren er baseret på Bladelius Tyr mkI.
Desværre stoppede DLS deres HiFi serie for en del år siden. Jeg e-mailede dem for at spørge om de kunne hjælpe med en ny fjernbetjening, men det kan de desværre ikke og ved ikke om en Bladelius fjernbetjening kan bruges.
Så jeg tænkte at jeg ville spørge herinde om der er nogen der ved/har erfaring med om en Bladelius fjernbetjening kan bruges?

Et alternativ kunne være en universal fjernbetjening, men det vil umiddelbart enten kræve at 1. Bladelius Tyr fjernbetjening virker, da den er i Harmony databasen, det er DLS forstærkeren ikke, 2. at universalen kan scanne RF/IR spektret og så den måde manuelt indstille fjernbetjeningen eller 3. at jeg er heldig nok til at finde en, gerne i København områder, der har en DLS R4U fjernbetjening som jeg kan kopiere fra.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe her :)
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 10:38
Har du prøvet at kontakte en forhandler der sælger bladelius,dls eller bare en af de store forhandlere ?
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 15:43
Det har jeg ikke.
Årsagen er at DLS kun har bil produkter i DK umiddelbart og slet ingen HiFi i deres sortiment, pånær deres flatbox serie. Bladelius har ingen forhandler i DK og relativt få i Sverige.
Jeg prøver med Tapeconnection på mandag, jeg kan se at de var DLS importør og forhandler dengang, med lidt held kan de hjælpe.

Har du andre forslag til hvem jeg kan tage fat i?
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 15:45
Måske du kan lave en god handel med audiocompagniet på en anden forstærker med fjernbetjening
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Måske du kan lave en god handel med audiocompagniet på en anden forstærker med fjernbetjening

En forretning i Odense, når han søger efter noget i København?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 16:07
De kan godt sende og de kommer tit til andre dele af landet ;-)

Redigeret af gasolin - 22-Juli-2023 kl. 16:12
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Måske du kan lave en god handel med audiocompagniet på en anden forstærker med fjernbetjening

Det er måske doable, siden svigerfamilien er i Odense. Svjv. er der også nogle steder i København der vil tage udstyr ind i bytte.
Jeg er så til gengæld uhyrlig glad for min nuværende forstærker, eneste mangel er fjernbetjening.

Jeg må i tænkeboks, hvis Tape Connection ikke kan hjælpe.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1487
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 18:42
Kontakt audiocompagniet hvis du kommer til odense (de åbner først klokken 14 på hverdage), de er meget behjælpelige og du kan nemt bytte hvis du finder noget nyt eller brugt der passer bedre
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 20:35
Ligner fjernbetjeningen til Bladelius Tyr den fra DLS Amplifier One, rent fysisk?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Irenicus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2023 kl. 15:37
Desværre ikke, det er noget sort plastik værk. Det have ellers været lækkert med en Bladelius metal enhed.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu