recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra Smarttv til forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra Smarttv til forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Niels135689 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2023
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels135689 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra Smarttv til forstærker
    Sendt: 19-Juli-2023 kl. 20:05
Hej
Jeg kan ikke få lyd fra Samsung smartTV til mine stuehøjtalere gennem min ældre Denon forstærker.
Mit TV har HDMI og optisk udgang og min forstærker har kun RCA indgange (hvis det hedder det)
På forhånd tak for hjælpen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 20:25
Der skal du bruge en digital til analog converter som denne. Og så kabler i begge ender.

Fra TV til converter 

Fra converter til forstærker


Redigeret af Munch - 19-Juli-2023 kl. 20:29
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der skal du bruge en digital til analog converter som denne. Og så kabler i begge ender.

https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/delock-digital-til-analog-phono-converter-192-khz.html



Hvorfor anbefaler du altid den billigste og sikkert dårligste DAC der findes?

Redigeret af Naiera - 19-Juli-2023 kl. 20:48
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Niels135689 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 19-Juli-2023
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels135689 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2023 kl. 23:37
@Naiera
Hvilken vil du anbefale?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 00:22
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der skal du bruge en digital til analog converter som denne. Og så kabler i begge ender.

https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/delock-digital-til-analog-phono-converter-192-khz.html



Hvorfor anbefaler du altid den billigste og sikkert dårligste DAC der findes?
Det er kun til TV lyd. Jeg bruger aldrig min forstærker til TV udsendelser, dertil er lyden for ringe.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 03:59
At lyden er dårlig kvalitet betyder da ikke at man ikke kan lytte til den med det bedst mulige udstyr.

I forhold til den billige, anonyme dims er der selvfølgelig et argument for, at det bare er en lille adapter man smider ned til kabelrodet, i stedet for at den bliver endnu en komponent i setuppet.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 04:04
Oprindeligt skrevet af Niels135689 Niels135689 skrev:

@Naiera
Hvilken vil du anbefale?


Hvis det ikke er så vildt kritisk med lydkvaliteten fejler Munchs anbefaling sådan set intet, men “rigtige” DACs med flere indgange, displays og fjernbetjening fås jo fra $100 til $100.000 og sikkert mere. Det kommer alt sammen an på temperament, budget og hvad den skal kunne. Personligt synes jeg at en Topping E30 er et fantastisk lille apparat, til en yderst overkommelig pris. Men så er vi jo allerede ude i en anden pris og en ekstra fjernbetjening (omend den kan sættes til at tænde og slukke automatisk, og også kan smides om bag tv-møblet hvis den kun skal bruges til et enkelt apparat) at holde styr på, samt det at den jo ikke lige såen kan hives hjem fra AV Cables.

Redigeret af Naiera - 20-Juli-2023 kl. 04:05
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
itjf Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 149
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér itjf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 08:30
Oprindeligt skrevet af Niels135689 Niels135689 skrev:

Hej
Jeg kan ikke få lyd fra Samsung smartTV til mine stuehøjtalere gennem min ældre Denon forstærker.
Mit TV har HDMI og optisk udgang og min forstærker har kun RCA indgange (hvis det hedder det)

 
En billig DAC kun til dit TV til forstærker (kr. 250,- til 400,-) kan gøre jobbet.




Redigeret af itjf - 20-Juli-2023 kl. 08:49
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 08:51
Niels,

Hvilken forstærker har du?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der skal du bruge en digital til analog converter som denne. Og så kabler i begge ender.

https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/delock-digital-til-analog-phono-converter-192-khz.html



Hvorfor anbefaler du altid den billigste og sikkert dårligste DAC der findes?
Det er kun til TV lyd. Jeg bruger aldrig min forstærker til TV udsendelser, dertil er lyden for ringe.

LOL LOL LOL LOL Dead
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4261
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2023 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Der skal du bruge en digital til analog converter som denne. Og så kabler i begge ender.

https://www.av-cables.dk/coaxial-digital-converter/delock-digital-til-analog-phono-converter-192-khz.html



Hvorfor anbefaler du altid den billigste og sikkert dårligste DAC der findes?
Det er kun til TV lyd. Jeg bruger aldrig min forstærker til TV udsendelser, dertil er lyden for ringe.

LOL LOL LOL LOL Dead
Er det nu galt med dig igen Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu