recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp Virtuelt Fjernbetjenig, Chromecast Google TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp Virtuelt Fjernbetjenig, Chromecast Google TV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp Virtuelt Fjernbetjenig, Chromecast Google TV
    Sendt: 22-Juli-2023 kl. 06:39

Hej.

Jeg fandt en App 'Google TV' på min mobil. Jeg kan ikke huske at jeg har installeret den. Men her er et link:


Den har styring via D-pad, og virker.

Men jeg vil godt også have styring via Touch-pad, og søger hjælp til at få Cetus Play til at virke på min Chromecast med Google TV, da det virker på min H96 Android boks. Først et link til Cetus Play:


Jeg har på Google Play Store downloadet både 'Remote For Android phone/tablet' og 'APK For Android TV/box and Fire TV/Stick' til min Android mobil.
Og har så overført og installeret den sidste til Chromecast med Google TV med App'en 'Send files to TV'.

Men kun nogle ting virker i Cetus Play.
Som Power knappen.
Og Home knappen.
Og hvis jeg går ind i ikonet i øverste højre hjørne, og vælger MUS Tilstand, ser jeg en mus som kan flyttes rundt på skærmen. 
Og hvis jeg går ind i de TRE STREGER øverst til venstre, kan jeg f.eks. få vist "Min Ansøgning", med en oversigt over installerede Apps. Hvis jeg vælger en App, får jeg endda tilbud om at Afinstallere den.
Men jeg kan ikke komme til at bruge D-Pad'en, eller de numeriske taster.
Der er her at jeg søger hjælp?


Jeg har enablet: Indstillinger, System, Tastaturer. Administrer tastaturer, Tilgængelige Virtuelle tastaturer, Cetus play input: enablet

Har på mobilens App set denne video: Om "muse modus" VIDEO Tutorial.
Her er denne afspillet fra en 2:50 lang Youtube: CetusPlay TV Server APP Mouse seting user guide


Mine notater fra ovenstående video:

Allow CetusPlay For TV to access photos, media and files on your device.
Allow display over other apps.
Mouse Setting on Android TV ( Shield )
Settings, About, Enter 'Build" 7 times, You are now a developer. Find "Developer options"
Enable "USB debugging". USB port 1 is now .....
Enable "Network debugging"
Go to "Settings" -"About", Tab "Build" 7 times
Turn on "USB debugging". (For developers.)

Om Enable "USB debugging". Efter nogle få minuter vises en besked på skærmen om USB Debugging, Sig ja.

Men hvordan med 'Allow display over other apps.' eller Enable "Network debugging" ?
Er det dem der giver mig problemer, eller måske noget helt andet?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 22-Juli-2023 kl. 06:50
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juli-2023 kl. 08:37
Som jeg har sagt før. Lad være med at brug Google tv/Android tv til andet end de er beregnet til. De er beregnet til brug af fjernbetjening eller controller. Alt det du har gang i et ikke hensigtsmæssigt med en brugerflade som ikke er beregnet til mus.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 05:31
Hej.

Jeg tror at jeg selv har fundet ud af hvorfor Cetus Play, ikke virker på min Chromecast med Google TV.

Citat: 'Om denne app
[VIGTIGT]:
• Vi har lige opdateret til 3.4.6 og sørg for, at både dit tv og din telefon er blevet opdateret.
• Mustilstand fungerer på Fire TV / Stick (tænd ADB debugging), Android TV (rooted) og Android medieboks.
• Scroll-funktionen fungerer kun i Android-boksen med CetusPlay-plugin.'


Der står at Cetus Play kræver Android TV (rooted).
Jeg tror selv at det er årsagen. Men tak til dem der har gennemset sagen.

Jeg har fundet en anden løsning. Se venligst:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 24-Juli-2023 kl. 05:38
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2023 kl. 06:06
Hej.

Jeg har nulstillet min Android mobils WiFi og Bluetooth.

Android Mobil:
Indstillinger
System, avanceret
Nulstil valg
Nulstil WiFi, mobildata og Bluetooth
'Nulstil Indstillinger'

Og jeg fandt ud af, at D-Pad'en nu virker i Cetus Play.
Jeg kan både klikke og dobbelt klikke.

Hilsen Carsten. 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu