recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt tv til svigermor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt tv til svigermor

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hun kører med chromecast nu, men får en udvekslingsstudent og vil hun gerne have noget der er mere uafhængigt af hendes iPad.

Derfor havde hun fået den ide at et smart TV lige var sagen for der er jo apps på for det måtte jo være fremtidssikret.


Så skal hun i først ombæring sikre sig at det tv hun køber i det hele taget har mulighed for de apps som hun skal bruge og som hun i fremtiden kommer til at bruge - og alt det hun ikke ved.
Helt ærligt, så er Chromecast med GoogleTV  eller en AppleTV den bedte løsning. Der kan der installeres apps på og de bliver formodentligt vedligeholdt længere ud i fremtiden end et tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 14:35
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hun kører med chromecast nu, men får en udvekslingsstudent og vil hun gerne have noget der er mere uafhængigt af hendes iPad.
 

Hej.

Ved ved ikke hvor gammelt hendes nuværende TV er?
Men udviklingen inden for smart delen af et TV, går meget hurtigere, end resten af TV'et. Det er derfor smart at man kan nøjes med at udskifte smart delen af TV'et nu, og så udskifte resten af tv'et på et andet tidspunkt.

Jeg vil foreslå at hun udskifter sin chromecast til en nyere og mere moderne Chromecast med Google TV HD set til 299 kr hos Power:


Når man går ind i en App, kan man caste til den, fuldstændigt som hun kunne på sin hidtidige chromecast. Jeg bruger cast til YouTube på min.

Jeg ved ikke hvilket land udvekslingsstudent kommer fra, eller hvilket sprog vedkommende taler. Men på min Chromecast med Goole TV, har jeg installeret en VPN App, så at man kan modtage TV fra andre lande. Der findes flere VPN udbydere. Jeg bruger selv Windscribe. der er et link:


Build A Plan koster for et enkelt land totalt 2-3 USD om måneden.
Og man kan prøve det af, inden at man betaler.

Hilsen Carsten.




Redigeret af csell - 24-Juli-2023 kl. 14:36
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2023 kl. 22:40
Da hun vil væk fra at skulle bruge din iPad (Caste), skal hun ikke vælge Android!
Derimod er Apple super velfungerende, og fungerer selvstændigt via enten den medfølgende fjernbetjening, eller TV'ets fjernbetjening.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Da hun vil væk fra at skulle bruge din iPad (Caste), skal hun ikke vælge Android!
Derimod er Apple super velfungerende, og fungerer selvstændigt via enten den medfølgende fjernbetjening, eller TV'ets fjernbetjening.

Hvis brug af iPad skal undgås, er en Chromecast med Google TV lige så velegnet som en Apple-TV.

Den nye Chromecast fungerer også selvstændig via enten medfølgende fjernbetjening eller fjernbetjening til TV og så er den langt billigere.
Man kan dog stadig caste til den med iPad, hvis behovet skulle være der.

Med et ældre TV er 4K nok overkill og så kan man jo nøjes med den endnu billigere HD model til ca kr. 300.


Redigeret af Erik K - 25-Juli-2023 kl. 00:02
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 06:31
Hej.

Jeg bruger selv Windscribe VPN på min Chromecast med Google TV. Deres gratis option har 10 forskellige lande:

 United States
 Canada
 United Kingdom
 Hong Kong
 France
 Germany
 Netherlands
 Switzerland
 Norway
 Romania

Citat: 'Well you start with a 2GB plan, don't need to sign up, but when you create an account with your email it will update to 10GB.'  Både de 2GB og de 10GB er pr løbende måned. Og nulstilles hver måned på datoen for, hvornår du begyndte.
 

Hvis du bruger dette link, får både du og jeg ikke 10 GB gratis om måneden, men 11 GB:


Her er et link til Windscribes andre priser:
 
 
Citat: 'Build a plan
Billed $ 1.00 per location per month
And another $ 1.00 for unlimited per month'

Jeg har et andet sted læst, at de $ 2.00 skulle være steget til $ 3.00 om måneden.

Hilsen Carsten.

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Hun kører med chromecast nu, men får en udvekslingsstudent og vil hun gerne have noget der er mere uafhængigt af hendes iPad.
 

Hej.

Ved ved ikke hvor gammelt hendes nuværende TV er?
Men udviklingen inden for smart delen af et TV, går meget hurtigere, end resten af TV'et. Det er derfor smart at man kan nøjes med at udskifte smart delen af TV'et nu, og så udskifte resten af tv'et på et andet tidspunkt.

Jeg vil foreslå at hun udskifter sin chromecast til en nyere og mere moderne Chromecast med Google TV HD set til 299 kr hos Power:


Når man går ind i en App, kan man caste til den, fuldstændigt som hun kunne på sin hidtidige chromecast. Jeg bruger cast til YouTube på min.

Jeg ved ikke hvilket land udvekslingsstudent kommer fra, eller hvilket sprog vedkommende taler. Men på min Chromecast med Goole TV, har jeg installeret en VPN App, så at man kan modtage TV fra andre lande. Der findes flere VPN udbydere. Jeg bruger selv Windscribe. der er et link:


Build A Plan koster for et enkelt land totalt 2-3 USD om måneden.
Og man kan prøve det af, inden at man betaler.

Hilsen Carsten.



Tjekkede lige den der google TV, hvilket helt sikkert også kunne være en mulighed.

Kan den også tænde slukke TV direkte som apple TV?

Alt andet med VPN og streaming af andre landes TV er ca en 6-700 lvls over hendes tekniske viden, så den vej behøves i ikke gå længere ud afTongue
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 09:49
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Kan den også tænde slukke TV direkte som apple TV?

Hej

Jeg ved ikke hvordan der virker på Apple TV. Men min Chromecast med Google TV tænder og slukker for vores LG OLED TV. Når jeg trykker på power knappen på fjernbetjeningen på Chromecasten.

Om det virker, afhænger af noget i TV'et.

Jeg syntes stadig at en opgradering af Smart delen, og TV delen er to forskellige ting, og ikke behøves at følges ad.

Men Power holder fødselsdagsfest. De annoncerer tilbuddene i dag kl 12:00
Og kø tilbuddene kan man så købe fra Torsdag kl 20:00

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 25-Juli-2023 kl. 09:54
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af thomnico thomnico skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Jeg ved ikke hvilket land udvekslingsstudent kommer fra, eller hvilket sprog vedkommende taler. Men på min Chromecast med Goole TV, har jeg installeret en VPN App, så at man kan modtage TV fra andre lande. Der findes flere VPN udbydere. Jeg bruger selv Windscribe. der er et link:


Build A Plan koster for et enkelt land totalt 2-3 USD om måneden.
Og man kan prøve det af, inden at man betaler.

Hilsen Carsten.



Tjekkede lige den der google TV, hvilket helt sikkert også kunne være en mulighed.

Kan den også tænde slukke TV direkte som apple TV?

Alt andet med VPN og streaming af andre landes TV er ca en 6-700 lvls over hendes tekniske viden, så den vej behøves i ikke gå længere ud afTongue


Intet nyt dér! Carsten forholder sig ALDRIG til andres behov, og tekniske formåen. Han kommer ALTID med alverdens forslag til løsninger, som andre ikke gider/kan/har mulighed for... Dead
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 14:19
[/QUOTE]
Tjekkede lige den der google TV, hvilket helt sikkert også kunne være en mulighed.

Kan den også tænde slukke TV direkte som apple TV?

[/QUOTE]

Ja, fjernbetjeningen til Chromecasten med G-TV kan tænde og slukke TV som andre fjernbetjeninger.

Til top
thomnico Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Albertslund
Status: Offline
Point: 488
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thomnico Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2023 kl. 17:26
Hej alle

Tak for inspirationen og jeg tror vi har et par gode muligheder for at swigermutti kan se fjerner en rum tid endnu uden at skulle have den store pengepung frem
Projektor: Benq w1070+
Lærred: 100" Elite screen motoriseret ELECTRIC100H-A1080
Center: XTZ Spririt 6
Front: XTZ Spririt 6
Bag og side: XTZ Spirit 2
Sub: B&W AW610
Receiver: Marantz SR7008
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu