recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A2080 vs MSI 1070
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A2080 vs MSI 1070

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ASKF Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2015
Sted: Ålborg, DK
Status: Offline
Point: 241
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ASKF Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RX-A2080 vs MSI 1070
    Sendt: 27-Juli-2023 kl. 05:43
Jeg har i mange år benyttet en MSI 1030 i min medie-pc uden nogen problemer, men da jeg udskiftede den med en MSI 1070 efter jeg købte nyt kort til min primære office/gaming pc, løb jeg ind i et besynderligt problem.

Min Yamaha RX-2080 skifter hele tiden mellem signalindstilling for HDMI indgangen når jeg benytter 1070 kortet og der benyttes nøjagtig samme indstillinger for begge grafikkort. Som de fleste ved, så giver det 1-3 sekunders blackout når indstillingen skiftes, hvilket er mit irritationsmoment, især da det sker med mellem 20-120 sek. mellemrum.

Kan det have noget at gøre med at mit MSI 1030 kort understøtter HDMI 2.2, mens MSI 1070 kun understøtter HDMI 2.0b?

I følge specs. undertstøtter Yamaha RX-A2080 HDMI 2.3, så det burde ikke være et problem.

Problemet med format switching er der også når jeg blot er inde og pille i BIOS.

PT. har jeg sat det gamle 1030 kort i igen, da jeg har valgt at bygge en Linux box fra gamle dele, så jeg kan lege lidt med at få spil til at virke på Linux, inden jeg dropper Windows på min primære office/gaming maskine.

Jeg vil dog gerne finde årsagen til problemet, da nogle af de spil jeg gerne vil have til at køre på Linuxboksen er turnbased og jeg kan hygge mig med venner om at spille dem sammen på tv'et (f. eks. UFO Unknown, HOMM og de nye Master of Magic og Age of Wonder 4, måske også Baldursgate 3).


Redigeret af ASKF - 27-Juli-2023 kl. 06:33
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2023 kl. 06:49
Der er ikke meget at gå efter? Er det sammen kabeler du bruger, hvor langt er kabler? For ved den går i sort lyder det som forbindelse problemer med EDID der er en protokol det snakker mellem computer og den enhed som kablet er sat til og videresendelse af EDID til skærmen som bestemmer opløsning og hvis den signal ikke kommer igennem så vil den blinke da enhederne ikke ved hvilken opløsning der skal vises.

Så først skal du tjekke kommer der sort skærm når du sætter direkte mellem pc og din skærm. Hvis der ikke gør, så er der noget mellem computeren til receiveren til skærmen der ødelægger EDID signalet.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu