recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Avant 55
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Avant 55

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Acer_3705 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Acer_3705 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Avant 55
    Sendt: 27-Juli-2023 kl. 22:42
Mit ældre tv er pludselig begyndt med at vise digitaliserede billeder på antenne og tidligere optagelser. Viser fint billede på hdmi.

Ville have vedhæftet et billede, men evnede ikke.

Forslag? (Har lavet factory reset)
Gert
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 12:47
Hvis det er pixeleringer, tyder det på en utæthed i din antenneinstallation. I så fald ville jeg:

1) Starte med at teste et skærmet antennekabel (der sidder ferritkerner i enderne af der). Hvis du er heldig, så kan det løse problemet.

2) hvis det ikke hjælper, så prøv at se på selve boksen antennestikket sidder i (i væggen). Hvis den er meget gammel, kan det være den skal skiftes til en udgave der er bedre skærmet. Det er ret let at gøre - også selvom man ikke er gør det selv mand. 

Start der og se om det virker. Hvis ikke, så kom tilbage med flere informationer om din installation - så kan det være der er nogle kloge hoveder, der kan give input. 



Redigeret af moremusic - 28-Juli-2023 kl. 12:54
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af Acer_3705 Acer_3705 skrev:

Mit ældre tv er pludselig begyndt med at vise digitaliserede billeder på antenne og tidligere optagelser. Viser fint billede på hdmi.)
Et det på egen antenne eller kabel TV (hvilken udbyder?)?
De tidligere optagelser, hvor ligger de gemt, på tuner boks eller TV? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 17:07
Stueantenne?
Tagantenne?
Den kan have drejet sig...

Du kan måske også være røget på en anden sender?
Man kan typisk tage fra én eller to ekstra sendere i mere eller mindre god/dårlig kvalitet. Eller der kan være bygget noget, som "skygger" for signalet, eller hvad ved jeg?

Har du antenneforstærker på? Prøv at skrue op eller ned for at se, om der sker noget...

_______________________________________________________________________________
OT
Hos mig er det lige omvendt: I et par år frem til nu, har der nu været fuld skrald på ALLE MUX, og det er der stadig...


Redigeret af mnielsen - 28-Juli-2023 kl. 17:41
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Acer_3705 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Acer_3705 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2023 kl. 19:00
Som jeg forsøgte at beskrive er det nok ikke et antenne problem da det er det samme på ældre optagelser, som ligger på SSD koblet til fjernsynet.

Som mit brugernavn antyder så er det nogle år siden jeg har været inde i dette forum, hvordan vedhæfter jeg et billede for tydeliggøres?

Kan måske ses vi dette link:




Redigeret af Acer_3705 - 28-Juli-2023 kl. 19:04
Gert
Til top
Acer_3705 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Acer_3705 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 12:44
Som jeg forsøgte at beskrive er det nok ikke et antenne problem da det er det samme på ældre optagelser, som ligger på SSD koblet til fjernsynet.

Som mit brugernavn antyder så er det nogle år siden jeg har været inde i dette forum, hvordan vedhæfter jeg et billede for tydeliggøres?

Kan måske ses vi dette link:

Gert
Til top
Acer_3705 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-November-2006
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Acer_3705 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 12:45
Som jeg forsøgte at beskrive er det nok ikke et antenne problem da det er det samme på ældre optagelser, som ligger på SSD koblet til fjernsynet.

Som mit brugernavn antyder så er det nogle år siden jeg har været inde i dette forum, hvordan vedhæfter jeg et billede for tydeliggøres?

Kan måske ses vi dette link:

Gert
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 12:59
Mit bedste forslag er kun at bruge signalkilder via hdmi.

Det ligner noget billedbehandling der går galt. Noget der ganske givet er så dyrt at reparere at det ikke kan betale sig.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2023 kl. 14:03
Tag kontakt til en B&O reparatør - forklar dem problemet og hør hvad de siger.  Måske er det en kendt fejl som se hurtigt kan give en pris på at få fixet. 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu