recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - fiber ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiber ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
brisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 05-December-2009
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brisk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: fiber ?
    Sendt: 04-August-2023 kl. 12:37
Hej

Jeg har 2 af disse i hver sin bygning, som jeg tænker er forbundet. 
Bygningerne er fra 1980erne og der sidder en mcbasic-tx-fx i den ene ende.

https://www.connection.com/product/imc-mcbasic-tx-fx-sm1310-plus-st-100basetx-single-mode-fiber-40km/855-10931/7925348   

Hvordan tester jeg forbindelse? og er det tænkeligt at den kan bære 1000mbit med nogle nye convertere?

på forhånd tak for hjælpen:)

   


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2023 kl. 13:03
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2023 kl. 13:29
Klikke?
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2023 kl. 06:11
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Klikke?

Har ikke mus.  😂
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2023 kl. 08:14
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Klikke?

Har ikke mus.  😂

Ej heller mus her, men jeg kalder det alligevel at klikke. Så ved man, hvad jeg mener. Og i diverse fora, klikker jeg selvfølgelig også på klikbare links.......


Redigeret af mnielsen - 05-August-2023 kl. 08:17
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Storgaard88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-September-2015
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Storgaard88 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2023 kl. 19:56
Hej,

Hvis det er SingleMode fiber skulle du nemt kunne trække 10Gbit på den.
Prøve at læse på kablet hvad det er for noget fiber du har.

/Peter
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2023 kl. 18:46
Til top
brafi Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér brafi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2023 kl. 21:45
De stik du viser er af typen "ST"...
De er i 99% tilfælde MultiMode... Og med alderen taget i betragtning, så er det sikkert 62,5um ["my"] OM1 fiber, der er anvendt.
Afhængig af længden, så KAN man køre op til 10gbit, men forvent ikke dette.
1Gbit bør du kunne trække op til 300m på denne type fiber.

Her kan du læse lidt mere om OM1 multimode:

Man kan godt smide "singlemode" moduler i hver ende, men afhængig af fiberens kvalitet (og renhed i stik mm.) kan du risikere at brænde fibermodulerne af, hvis de sender for kraftigt.

Hvis fiberen er tilsluttet og tændt i den ene ende, så prøv at kigge i fiberportene, i den anden ende, med mobilkameraet. Måske vil du kunne se et svagt lys, når kameraet peger direkte ind i en af de to porte, som der sendes laserlys igennem.
Kig på ingen måde direkte ind i fiberen med øjne. Det kan være skadeligt!
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu