recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iCloud bliver dyrere - lukke og undgå beskeder.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 15:13
Thorvald,
Hvis Optimer iPhone-lagring er slået til, virker det ikke med Stifinder. Så ligger originalerne i iCloud, og thumbnails på iPhone. 
Du er nødt til at finde ud af hvad der ligger i iCloud, og hvad der er på iPhone. 
Venlig hilsen
KB
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Thorvald,
Hvis Optimer iPhone-lagring er slået til, virker det ikke med Stifinder. Så ligger originalerne i iCloud, og thumbnails på iPhone. 
Du er nødt til at finde ud af hvad der ligger i iCloud, og hvad der er på iPhone. 

Ok, en interessant nok information at kende til. Men det plejer nu ikke at være noget problem at kopiere billeder ud, via Windows "Billeder" eller hvad det hedder. Men måske ikke direkte via stifinder. Så det må jeg lige tjekke. Også fordi jeg ikke altid synes det er så nemt / ikke fungerer 100% optimalt via Windows "Billeder".

#KlausDM m.fl.: Nu hvor hun og telefonen er hjemme, har jeg fået fat i telefonen. I iCloud+ bruger hun kun 27 GB, hvoraf de 26 er billeder. Nok fordi vi af og til kopierer billeder ud. Så jeg nedgraderede til 50 GB planen, til 9 kr/måned. Så må vi se om ikke det er fint nok.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 16:01
Når i nu alligevel kopierer billederne ud af telefonen, hvorfor så i det hele taget tage backup af dem i iCloud også?


Klaus
P.S. Windows billeder har jeg længe fundet noget skrammel. Det er (for mig), meget lettere at trykke på win+E for stifinder, hoppe over på telefonen og kopiere/klippe de billeder ud, jeg vil have over på min pc.


Redigeret af KlausDM - 15-August-2023 kl. 16:03
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Når i nu alligevel kopierer billederne ud af telefonen, hvorfor så i det hele taget tage backup af dem i iCloud også?

Klaus
P.S. Windows billeder har jeg længe fundet noget skrammel. Det er (for mig), meget lettere at trykke på win+E for stifinder, hoppe over på telefonen og kopiere/klippe de billeder ud, jeg vil have over på min pc.

Til det første: Tja, måske fordi det er ret tilfældigt hvornår vi måske 2-3 gange om året får gjort det. Og da 50 GB iCloud backup koster 9 kr/måned, så tænker jeg at det vil være til at leve med. Men i princippet ja - man kunne sætte en bestemt dag af hver måned til at kopiere billeder ud.

Til det sidste: Ja, den metode vil jeg også meget hellere (jeg er vel windows menneske - træk og slip agtig kopiering eller marker, ctrl c og ctrl v...  Wink  ). Men det har aldrig virket og jeg har altid troet at det var fordi det kan man ikke med Apple. Men det kan så være pga. det som en anden nævnte i en tidligere tråd.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2023 kl. 21:06
Markér, Kopiér, og Sæt ind har ALTID fungeret upåklageligt for mig, siden XP, Windows 7, 8.1 og nu 10. Dog, kommer der nogle gange en masse op på skærmen ved tilslutning af SD-kort, USB-pind eller ekstern harddisk. Alt det skrammel, som kommer fra Billeder-appen skal bare lukkes, og så gør man det ellers bare på gammeldags manér.

Sådan her ser det nogle gange ud, når der tilsluttes noget - det er bare at lukke det. ved ikke lige, hvor det slås fra:

TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2023 kl. 06:13
Ja, "importer elementer", det er nemlig rigtigt. Det kommer ikke op, når jeg tilslutter min egen telefon, USB-sticks el.lign. Der kommer stifinder automatisk op. Jeg kan ikke rigtigt huske om det (windows billeder / importer elementer) altid eller kun nogle gange kommer op, når jeg tilslutter min kones iPhone, eller om jeg selv aktivt plejer at åbne programmet for at overføre billeder, fordi jeg ikke kan / ikke har kunnet via stifinder. Jeg må prøve næste gang at se om ikke det kan lykkes med "stifinder".
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-August-2023 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Thorvald,
Hvis Optimer iPhone-lagring er slået til, virker det ikke med Stifinder. Så ligger originalerne i iCloud, og thumbnails på iPhone. 
Du er nødt til at finde ud af hvad der ligger i iCloud, og hvad der er på iPhone. 

Hej, ja jeg fandt ud af det, så nu virker kopiering via stifinder. Men det er bare extremt langsomt? 1½ time for ca. 27 GB - eller vil det være helt normalt?
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-August-2023 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Thorvald,
Hvis Optimer iPhone-lagring er slået til, virker det ikke med Stifinder. Så ligger originalerne i iCloud, og thumbnails på iPhone. 
Du er nødt til at finde ud af hvad der ligger i iCloud, og hvad der er på iPhone. 

Hej, ja jeg fandt ud af det, så nu virker kopiering via stifinder. Men det er bare extremt langsomt? 1½ time for ca. 27 GB - eller vil det være helt normalt?
Ja jeg vil tro at det tar så lang tid. For 27 GB svarer til teksten uden margin på 7.530.138 A4 sider.


Scroll lidt ned for at se indlægget
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu