recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forskel i lydkvalitet på Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forskel i lydkvalitet på Netflix

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
furious jt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3716
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér furious jt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2023 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du får ikke 4K-streams hvis ikke dit udstyr understøtter det, uanset hvilket abonnement du har. Det gælder sandsynligvis også lyden, hvis den altså er bedre på 4K-strømmene...


Hvis jeg streamer på min projektor som kun er HD, så får jeg fint Atmos lyd med Netflix. 
(Jeg har premium abonnement)

Har du tilfældigvis prøvet et standard abonnement og hørt forskel i lydkvalitet mellem det og premium?
7.2.4 atmosbio
Sony vpl-HW55
Diy 116" fastramme lærrede.
Marantz av7702mkII - Marantz mm8077 og NAD M25
Oppo bdp-83 Regionsfri
5 stk. MK Sound 150mk2.
2 x Mksound X10 subs
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2023 kl. 17:34
Oprindeligt skrevet af furious jt furious jt skrev:

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Du får ikke 4K-streams hvis ikke dit udstyr understøtter det, uanset hvilket abonnement du har. Det gælder sandsynligvis også lyden, hvis den altså er bedre på 4K-strømmene...


Hvis jeg streamer på min projektor som kun er HD, så får jeg fint Atmos lyd med Netflix. 
(Jeg har premium abonnement)

Har du tilfældigvis prøvet et standard abonnement og hørt forskel i lydkvalitet mellem det og premium?
Nej
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2023 kl. 18:37
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Her står der, at man skal have det dyre abonnement med streaming i Ultra HD

Det skal man også.

Men det er ikke det, der er problematikken her. Spørgsmålet går på, hvis man kun har HD-videohardware, om man så kan købe Netflix Premium og stadig få Dolby Atmos-lyd igennem sammen med HD-streamet. Og det kan man.
Jeg vil nu mene, det netop er problematikken i trådstarters spørgsmål.
Han ønsker at spare penge, da han ikke kan udnytte 4K, men samtidig ønsker han ikke at gå ned i lydkvalitet, hvilket manglen på Atmos ved visse titler vel kvalificerer til?

Han skrev dette:
"Eftersom der nu er tre forskellige abonnementstyper, er jeg lidt i vildrede.
Jeg vil have enten standard eller premium."

Iflg. Netflix' egen hjemmeside er det en betingelse, at man har et "Premium-abonnement", hvis man ønsker at modtage Atmos.

Hvem har ret?

Nogen med et Atmos setup og et standard Netflix-abonnement, der har tjekket?

Har trådstarteren forsøgt?
Det er nemt at opgradere sit abonnement, hvis det ikke virker...

Jeg vil ikke afvise en bedre billedkvalitet, selvom udstyret ikke understøtter 4K eller HDR, da der trods alt er tale om bedre kildemateriale med større bitrate, men i praksis vil det nok være svært at se...


Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2023 kl. 23:46
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Her står der, at man skal have det dyre abonnement med streaming i Ultra HD
Det må være ret godt komprimmeret det der UHD+Atmos:  "Krav til internet: Vi anbefaler en internethastighed på mindst 3 megabit pr. sekund." LOL 
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2023 kl. 03:31
"godt", som i "godt arbejde" eller "meget"?
Uanset hvad, så mener jeg billedkvaliteten er absolut godkendt, og tilfredsstillende for langt hovedparten.
Lyden er også god, men ved film, hvor der er gjort noget ud af lydsiden, er der stadig meget at komme efter, vel at mærke hvis man har udstyret til at udstille det...

Bitraten er ikke nødvendigvis altafgørende, og der kommer jo hele tiden mere og mere effektive komprimeringsværktøjer til...

Hvor mange lægger f.eks. mærke til forskellen mellem et JPG- og et PNG-billede ved en hurtig sammenligning?
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Lizard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lizard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 10:18
Netflix understøtte desværre ikke 7.2.4
De checker ud, når du kommer over 9 kanaler.
Hvor imod Disney, hbo med flere fint køre videre.
Har været i kontakt med netflix flere gange uden held.
Får at vide det er mit udstyr der er noget galt med.
Men det virker som sagt fint på alle de andre tjenester.
Efter mange lange diskussioner, var der så en fra netflix der kunne fortælle mig at jeg havde ret.

Køre en 7.1.4 opsætning lige i øjeblikket.

/Lizard
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 14:14
Lizard: Kan du dele svaret fra Netflix?
Til top
Lizard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lizard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 17:47
jeg kan desværre ikke finde mailen nu.
Fik ellers en mail med hele samtalen i.
Jeg prøver lige at lede videre, når jeg kommer hjem fra job.
Er jeg den eneste der køre 11+ kanaler?

/Lizard 
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 19:03
Her bruges også 11 kanaler, plus to subwoofere. Den ene subwoofer virker dog ikke, så der skal jeg have undersøgt på et tidspunkt, om den har smidt en sikring - eller om det er aldersbetinget.

Jeg har dog ikke atmos, da jeg har et skråt loft til kip, og jeg bruger mest de fire ekstra "lidt i højden"-kanaler, når jeg putter en fysisk skive i afspilleren.

Er der ikke noget med, at lyden halter ved streaming... så det må jeg prøve af. Hidtil har jeg vist ikke haft tændt for 4 af kanalerne ved streaming, men lidt er der vel at hente.

Mvh. Jørgensen


Redigeret af Jørgensen - 25-November-2023 kl. 19:04
Til top
Lizard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lizard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 12:54
oplever lyder køre perfekt - på Disney og hbo Osv.
Men netflix, der forsvinder atmos oh alt bliver til 5.1, lige så snart man vælger et setup over 9 kanaler.
/Lizard 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 13:57
Jeg oplever ingen problemer med Atmos på netflix, læste godt tråden i aftes og afprøvede med en film på Netflix, The Power of the dog, der er lyd i alle 11 + 4 subs kanaler uden nogle former for upscale.

I øvrigt der er den fin og interessant lyd effekt på denne film.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu