recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 4G modem m/2 stk SMA tilslutning og RJ45
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4G modem m/2 stk SMA tilslutning og RJ45

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 4G modem m/2 stk SMA tilslutning og RJ45
    Sendt: 12-September-2023 kl. 13:29
jeg skal bruge et 4G modem med 2 SMA connecter til eksterne antenner og et RJ45 stik til videre distribution af internet adgangen, til et projekt i en månedes tid, hvad kan I anbefale ?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2023 kl. 07:16
Er lidt i tvivl om du vil have et hotspot eller en router.

Jeg har gode erfaringer med denne router. Dog en ældre model.


Skal det være hotspot er mulighederne ikke så mange og lidt dyre. Vi bruger denne på mit arbejde.

Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2023 kl. 07:58
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

Er lidt i tvivl om du vil have et hotspot eller en router.

Jeg har gode erfaringer med denne router. Dog en ældre model.


Skal det være hotspot er mulighederne ikke så mange og lidt dyre. Vi bruger denne på mit arbejde.

Takker Smile der er en router jeg skal bruge, og den du linker til var faktisk en af de 4 jeg selv havde kik på. Jeg har kikket her https://www.avxperten.dk/4g-router/?filter=c1110n1xc1110n2 og de første 4 med antenner, men jeg har lidt svært ved at vurdere hvad der er bedst, som jeg læser det er det mest wifi en der er forskel på, og den skal jeg slet ikke bruge, men den skal kunne både 3G og 4G - da den skal sidde på et skib, og 3G rækker noget længere.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-September-2023 kl. 22:29
Jeg tænker den du linker til er bedre.

Den har jeg bare ingen erfaring med. 

Jeg bruger en retningsbestemt antenne. Den giver ikke meget højere hastighed, men til gengæld større stabilitet.

På en båd vil jeg nok kigge efter en antenne der fungerer 380 grader rundt.

Tertek laver en. Men den er dyr.



Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2023 kl. 10:59
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


På en båd vil jeg nok kigge efter en antenne der fungerer 380 grader rundt.



Jeg er ret sikker på, at 360 grader må være nokWink.

Flemming


Redigeret af fltk - 14-September-2023 kl. 15:11
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2023 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jeg skal bruge et 4G modem med 2 SMA connecter til eksterne antenner og et RJ45 stik til videre distribution af internet adgangen, til et projekt i en månedes tid, hvad kan I anbefale ?


Hvad er det helt nøjagtigt, du har i tankerne med dit projekt? Kan det blive lidt mere specifik, så du kan få nogle brugbare råd?

Hvor skal enheden sidde? Hvilket teleselskab vil du bruge? Hvorfor skal der være SMA connector - er du sikker på det er nødvendigt med ekstern antenne? Hvis routeren har fornuftige antenner, og hvis den bliver placeret højt, så er ekstern antenne ofte slet ikke nødvendig.

Strong 4G LTE 1200 (CAT 6) routeren kan være et fint bud. Denne model har både Wi-Fi og 4 x LAN porte. Den har to store aftagelige 4G antenner, så hvis man skal bruge ekstern antenne, så skruer man antennerne af SMA stikket (bemærk, at dette ikke fremgår af specifikationerne, men det er SMA stik).

Kan blandt andet købes her: https://www.av-cables.dk/traadloes-wifi-router/strong-4g-lte-router-1200-mbit-s.html
Data: https://dk.strong-eu.com/da/products/mobile-broadband-dk/4g-lte-router-1200/
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2023 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

jeg skal bruge et 4G modem med 2 SMA connecter til eksterne antenner og et RJ45 stik til videre distribution af internet adgangen, til et projekt i en månedes tid, hvad kan I anbefale ?


Hvad er det helt nøjagtigt, du har i tankerne med dit projekt? Kan det blive lidt mere specifik, så du kan få nogle brugbare råd?

Hvor skal enheden sidde? Hvilket teleselskab vil du bruge? Hvorfor skal der være SMA connector - er du sikker på det er nødvendigt med ekstern antenne? Hvis routeren har fornuftige antenner, og hvis den bliver placeret højt, så er ekstern antenne ofte slet ikke nødvendig.

Strong 4G LTE 1200 (CAT 6) routeren kan være et fint bud. Denne model har både Wi-Fi og 4 x LAN porte. Den har to store aftagelige 4G antenner, så hvis man skal bruge ekstern antenne, så skruer man antennerne af SMA stikket (bemærk, at dette ikke fremgår af specifikationerne, men det er SMA stik).

Kan blandt andet købes her: https://www.av-cables.dk/traadloes-wifi-router/strong-4g-lte-router-1200-mbit-s.html
Data: https://dk.strong-eu.com/da/products/mobile-broadband-dk/4g-lte-router-1200/
Den skal sidde indvendig i en mast, og der er allerede monteret udvendige antenner som ender i SMA connecter, teleselskabet er tdc. Faktisk skal modemmet erstatte er modem fra Telegrønland, som vi bruger på Grønland og som ikke vil tage et dansk simkort, her mens vi pt er i Danmark.
Til top
Branchekender Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-Juni-2014
Status: Offline
Point: 353
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Branchekender Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2023 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Den skal sidde indvendig i en mast, og der er allerede monteret udvendige antenner som ender i SMA connecter, teleselskabet er tdc. Faktisk skal modemmet erstatte er modem fra Telegrønland, som vi bruger på Grønland og som ikke vil tage et dansk simkort, her mens vi pt er i Danmark.


Så er der vel nogle fysisk begrænsninger, som der skal tages højde for?
Til top
jhjorsal Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jhjorsal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2023 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Branchekender Branchekender skrev:

Oprindeligt skrevet af jhjorsal jhjorsal skrev:

Den skal sidde indvendig i en mast, og der er allerede monteret udvendige antenner som ender i SMA connecter, teleselskabet er tdc. Faktisk skal modemmet erstatte er modem fra Telegrønland, som vi bruger på Grønland og som ikke vil tage et dansk simkort, her mens vi pt er i Danmark.


Så er der vel nogle fysisk begrænsninger, som der skal tages højde for?
Hvis du mener dimensioner, så nope, men jeg har allerede bestilt et modem TP-Link MR6400.
Tak for hjælpen

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu