recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er det "ægte" bi-amp?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er det "ægte" bi-amp?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er det "ægte" bi-amp?
    Sendt: 28-September-2023 kl. 14:14
Hej med jer,

Lige et "hurtigt" spørgsmål (tænker der kommer nogle "det kommer an på", og det er dem jeg leder efter). Er dette "ægte" bi-amp, eller skal der mere/noget andet til? Eller sagt på en en anden måde, bliver effekten en "ægte" mono-blok sådan her?



Jeg kan sige så meget at lyden kommer korrekt igennem, så er bare nysgerrig. Hvis det ikke er "ægte",
så kunne det være jeg en dag gør det "ægte" eller bruger de 2 andre effekter til noget andet. Big smile

Mange tak. Smile


Redigeret af HessiDude - 28-September-2023 kl. 14:37
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2023 kl. 15:06
Nåh... never mind... den her beskriver det meget godt.

https://www.av2day.com/2014/05/bi-amping-vertical-vs-horizontal/

Til de nysgerrige. Det er en slags "ægte" bi-amping (passiv vertikal bi-amping), hvor højttaleren står for at splitte frekvenserne. En "ægte-ægte" bi-amping eller tri-amping (aktiv bi- eller tri-amping) vil også bestå af et apparat der kan splitte frekvenserne inden de bliver sendt til forstærkerne.

Så i tilfældet på billedet ovenfor (igen, passiv vertikal bi-amping), får effekterne 2 helt ens signaler i hver kanal, men om det giver helt samme resultat som en monoblock, er jeg usikker på... umiddelbart vil jeg tro det gør.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu