recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tilslutning af Beolab 4500 til "alm" forstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tilslutning af Beolab 4500 til "alm" forstærker

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sever Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-April-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tilslutning af Beolab 4500 til "alm" forstærker
    Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 12:17
Jeg skal tilslutte et par Beolab 4500 højttalere til min mors anlæg. Jeg synes jeg mere eller mindre har stirret mig blind på diverse guides og fine illustrationer og youtube videoer. Er der en venlig sjæl der vil bruge et par min på at fortælle mig hvad jeg skal købe for at tilslutte dem? Har kigget på følgende side:

Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 17:09
Hedengangne Peter ville kunne svare dig på 0,0 dut.
Umiddelbart skal du ha et par din stik til højttalerne og så skal de vist afisoleres i den ende hvor de tilsluttes højttalerudgangene på forstærkeren. 
Måske der kan gå phono/jackstik i, men kan ikke lige se om højttalerudgangene er til det.
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 17:45
Det er jo aktive højttalere, så de skal tilsluttes line udgangene for højre og venstre. Og så kan man sætte et link kabel til at tænde og slukke for højttalerne, men næppe med den forstærker.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 18:34
Lyden må komme ud for fuld blæs så, da der ikke er mulighed for at regulere lyden? Som Munch er inde på, har den Yamaha ikke Pre Out stik, der ville kunne regulere lydstyrken på Beolab 4500.

En løsning kunne være at købe dette kabel i en passende længde. Her er et eksempel på tre meter;


Det skal så tilsluttes hovedtelefonindgangen på den Yamaha. Det er en måde at regulere lydstyrken på. Lydkvaliteten vil så afhænge af hovedtelefonudgangen på den Yamaha, men jeg bruger selv denne løsning, dog kun med et 3,5 mm. stik, på en Beosound 4 af og til til en traditionel forstærker, for at have en ekstra tilslutningsmulighed til et andet anlæg i min stue.

Der er nogle små skydestik bag på Beolab 4500, der så skal sættes korrekt. Jeg har dog ikke helt luret, om Beolab 4500 vil kunne tænde automatisk med denne løsning, men det må være et forsøg værd.

Faktisk har jeg et sæt Beolab 4500 stående, så jeg ville kunne afprøve ovenstående på et tidspunkt, hvis det er? De er tilsluttet sammen med Beolab 5000 til en Beosound Ouverture.

Måske kan det gøres smartere, men hvordan reguleres lyden så?

Mvh. Jørgensen

Edit: En simplere løsning var måske at bypasse forstærkeren i Beolab 4500 og bruge den som en passiv højttaler på normal vis. Højttalerledningen fra Beolab 4500, der går op i Beovox 4500 højttaleren, skal så blot pilles ud og erstattes med en højttalerledning fra Yamahaen.

Jeg tror ikke, der er den store forskel i lydkvalitet, og der er jo alligevel ikke noget, der vil blive vist i Beolab 4500 displayet.


Redigeret af Jørgensen - 02-Oktober-2023 kl. 18:47
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2023 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af Sever Sever skrev:

Jeg skal tilslutte et par Beolab 4500 højttalere til min mors anlæg.

Det anlæg din mor har, egner sig ikke til aktive højttalere.

Sælg højttalerne og køb et sæt beovox4500.
Eller sælg anlægget og køb noget der er egnet til at bruge sammen med højttalerne.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu