recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Billigst film afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Billigst film afspiller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Billigst film afspiller
    Sendt: 14-Oktober-2023 kl. 14:39
Hej,

Jeg har film på extern harddisk som jeg gerne vil afspille fra en mediaplayer som jeg har med på ferie, så det er det primære behov.... Der er ikke noget internet, så det skal være kablet.

Jeg har kig på denne https://www.compumail.dk/da/p/wiwa-dream-player-sort-995064605?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

og på denne https://www.bilka.dk/produkter/xiaomi-mi-box-s-4k-ultra-hd-streaming-media-player/100450408/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Den sidste er måske overkill også til prisen, havde en gammel WD med indbygget HD men den er desværre død.... så er der nogle gode input, synes det er meget svært, da alle har fokus på afspilning over internet.

Håber på en masse gode svar
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 09:19
Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:

Jeg har film på extern harddisk som jeg gerne vil afspille fra en mediaplayer som jeg har med på ferie, så det er det primære behov.... 

Hej.

Jeg vil foreslå at du kigger på en Android Boks med en eller to USB porte og en HDMI udgang.
Ikke en, der er beregnet til en masse dyre streaming kanaler. Men en, som er beregnet til Android,
lige som det kører på en tablet eller mobil. 

Her er et link til den jeg selv købte i 2020.


Men der er sket meget siden 2020. Bl.a. der der kommet nye Toldregler. I dag kunne et alternativ være:


Vælg EU Plug. 
US $28.66 +
Shipping method, More options:
Free Shipping 
Estimated delivery on Nov 03 
From Spain to Denmark via Seller's Shipping Method - ES 
Tracking Available
Og vælg From Spain og IKKE fra China.


Her er en anmeldelse: 'X98 mini, review: cheap Android TV-Box for KODI or IPTV'


Hilsen Carsten.

Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 11:05
Tak for din hjælp Carsten, det sætter jeg stor pris på.

Nu har jeg noget og tænke over, ved du om der er nogen fordele ved x98 vs. xiaomi når det kommer til afspilning eller måden de præsenteres på grafisk/brugerflade?

hvordan reagerer boksene hvis der ikke er internet? kan man stadig afspille filer fra usb?

Nu skal jeg overveje
x98 er halv pris af xiaomi men har ikke Google Tv og sikkert også en bedre garanti end gennem alli Smile jeg plejer at tage min chromecast med når jeg er på ferie og hvor der er internet, den kan jeg jo spare ved xiaomi, hvor jeg kan forstå at x98 har problemer med at vise det i høj opløsning.

Endnu en gang tak for din hjælp Carsten Smile
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 11:59
Du skal ikke vælge dem som Carsten forslår, for de har bagdører i cpu'en, så du de er hacket fra start af. Vælg en Android tv enhed købt i Danmark med usb port og installer kodi på den. Så er du good to go
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du skal ikke vælge dem som Carsten forslår, for de har bagdører i cpu'en, så du de er hacket fra start af.


Hej.

For noget tid siden blev der skrevet om, at nogle Android bokse købt hos Amerikanske Amazon skulle have en bagdør. Der blev også nævnt to CPU fabrikater.

I mit link valgte jeg anden CPU. Rent faktisk en CPU fra samme leverandør, som Google bruger i deres Chromecast med Google TV.

Hvis den er god nok til Google, skulle den også være god nok til os.

Hilsen Carsten.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 13:13
Den første, du selv har foreslået, er også en Android box - blot af ældre årgang. Men ikke meget ulig den Carsten foreslår, altså reelt tablet/mobil-versioner af Android. 

Du kan dog nemt installere Kodi på den og bruge den til afspilning af film/serier uden adgang til internet. Du skal kun bruge internet ved hentning af nye filmdata, men det kan du jo gøre hjemme. Og du får næppe en anden afspiller billigere.

Xiaomi-boksen er Android TV og har stort set den samme brugerflade som Google TV. Den er mere brugervenlig til TV-brug, men egentlig ikke meget mere kapabel end den billige boks til det nævnte behov. Men skal du f.eks. også bruge den hjemme (med internet) til Netflix o.lign. er den langt bedre. 




Redigeret af longjohn2 - 15-Oktober-2023 kl. 13:16
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 21:17
Tak for jeres input, det har været en stor hjælp.

Jeg tror valget bliver Xiaomi-boksen, for så kan min datter evt. benytte den i mellem ferier, men intet er afgjort før i morgen.

Men i har givet gode input og noget og tænke over.

Rigtig god aften
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2023 kl. 23:48
Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:



Jeg tror valget bliver Xiaomi-boksen ...

Vær opmærksom på, at den Xiaomi, du selv linker til fra Bilka, er den "gamle version". Der er kommet en 2. generation - som p.t. i øvrigt er billigere end den gamle.

https://www.compumail.dk/da/p/xiaomi-tv-box-s-digital-av-afspiller-1001196166?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Du kan læse om forskellen på ny og gammel version her: https://www.dignited.com/109696/mi-box-s-2nd-gen-vs-mi-box-s/ ;
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Du skal ikke vælge dem som Carsten forslår, for de har bagdører i cpu'en, så du de er hacket fra start af.


Hej.

For noget tid siden blev der skrevet om, at nogle Android bokse købt hos Amerikanske Amazon skulle have en bagdør. Der blev også nævnt to CPU fabrikater.

I mit link valgte jeg anden CPU. Rent faktisk en CPU fra samme leverandør, som Google bruger i deres Chromecast med Google TV.

Hvis den er god nok til Google, skulle den også være god nok til os.

Hilsen Carsten.

Android TV malware-sag værre end frygtet: Mange mio. enheder inficeret: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1696580201
Til top
Bach1969 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2011
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bach1969 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2023 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Bach1969 Bach1969 skrev:



Jeg tror valget bliver Xiaomi-boksen ...

Vær opmærksom på, at den Xiaomi, du selv linker til fra Bilka, er den "gamle version". Der er kommet en 2. generation - som p.t. i øvrigt er billigere end den gamle.


Du kan læse om forskellen på ny og gammel version her: https://www.dignited.com/109696/mi-box-s-2nd-gen-vs-mi-box-s/ ;


Ja det opdagede jeg da jeg dykkede mere ned i det senere i går :-D tak for lige og give et heads up

Det sætter jeg stor pris på
Sony 65A87 - Apple TV 4K - Sony STR-DN1080
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu