recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - God router til Sonos
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

God router til Sonos

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: God router til Sonos
    Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 11:18
Hej
Jeg overvejer at købe en ny router der især skal fungere godt med Sonos.
Jeg oplever jævnligt, at musikken pludseligt stopper og skipper til næste nummer. Jeg har fået at vide, at det kan skyldes routeren.
Er der nogen der har gode erfaringer med noget konkret?
Jeg regner med, at routeren maks. skal koste 1500 kr.

På forhånd tak.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 15:38
Alle top modeller fra Asus kan anbefales. 

F.eks. 

ASUS RT-AX82U V2 Router

Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 22:22
Hvilken eller hvilke Sonos enheder har du problemer med? Og hvilken kilde streamer du fra?

Jeg har en gammel Sonos Connect som gør det samme når jeg streamer fra lokal kilde eller Spotify. Netradio er der til gengæld aldrig problemer med. I mit tilfælde er det bestemt ikke routeren der er problemet da alt andet virker perfekt. 


Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 22:50
Jeg har 4 Sonos S1 enheder, og en af dem er en Sonos Connect. Jeg hat faktisk en mistanke om, at det kan være Connect'en der er problemet. Kan det mon laves, eller skal jeg mon bare droppe den? Jeg kan vel ikke sætte en S2 enhed ind sammen med S1 enhederne? 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2023 kl. 23:11
Jeg har både S1 og S2 enheder.
Jeg har kun problemer med connect’en, som iøvrigt kører i selvstændig gruppe fra de andre. 

Mit gæt er at hardwaren er for gammel og at det er det der skaber problemerne, så min løsning bliver at skifte min Connect til en anden streamer.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 00:17
Ok tak.
Så bliver min løsning måske også at skifte til en anden streamer
Jeg har lige kigget lidt på Wiim Pro Plus og NAD CS1.
Ellers er det oplagte valg måske en Sonos Port? 

Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 297
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 08:19
Jeg kan ikke huske, om der også var problemer med Connect'en da den var forbundet med kabel. Det kan jeg evt. prøve igen.
Er din Connect forbundet med kabel?
Men ok, hvis hardwaren generelt er for gammel. ændrer det måske ikke noget. 
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 12:50
Den SKAL også koste cirka 1500. Min egen kostede det men jeg fik den så til 750,- da en ny model var kommet :) Er en TP Link ARC 3200. Er nogen år gammel. Jeg Googlede "router test" og fandt den som vinder og købte så. Jeg har 3 S1 produkter. Connect er dog kablet til router. Det hjælper på stabilitet OG lydkvalitet. 
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2023 kl. 19:41
Kan ikke afvise at den virker kablet. Jeg kan ikke teste det, da min router står for langt fra min Sonos Connect. 

Min løsning bliver at købe en ny streamer. Jeg tror ikke jeg vælger Sonos Port, da jeg synes den er for dyr i forhold til funktionalitet. Derudover er den vist ikke Bit Perfect (hvis du går op i den slags). 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu