recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket OLED TV 2023
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket OLED TV 2023

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2023 kl. 07:41
Så fik jeg fat i et XR83A90J.
Det er kommet.
Tak for hjælpen.
SVP03
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 13:32
Det var så lidt.

Hvad synes du om det indtil videre? Smile
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2023 kl. 17:47
Det er først midt i december jeg flytter 
Så må vente 😀
SVP03
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2023 kl. 12:51
Er MLA det samme som det LG kalder OLED evo, eller ..?

Nogle modeller har "lysstyrkeforstærkning" 
På den anden side har de også "Brightness Booster" på andre evo modeller .. 
Og på andre igen har de så Brightness Booster Max

Booster (begge varianter) : giver lyse, markante billeder
lysstyrkeforstærkning : Dristige billeder med høj lysstyrke

Det virker totalt håbløst, ukonkret og forvirrende. Måske det er strategien, måske ved LG selv ikke hvad forskellen er på deres tv.



Redigeret af mino - 09-November-2023 kl. 12:57
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2023 kl. 13:36
Nej OLED Evo er bare noget marketing for et nyt panel, der reelt ikke er bedre.

MLA OLED er en forkortelse for 'Micro Lens Array', som er millioner af små spejle, der hjælper med at dirigere mere af det lys, der genereres, mod seeren. Spild reduceres. LG kalder det også 'META'.

Du kan læse mere om MLA OLED her fra præsentationen tidligere på året: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1672901878

De første TV-modeller med MLA OLED er LG G3 (kun 55-77"), Panasonic MZ2000 (kun 55-65") og Philips OLED908 (55-77").
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2023 kl. 13:46
Tak Rasmus,

den fokusering du snakker om ... betyder det så, at den ideelle betragtningsvinkel bliver mindre? Hvis den samme mænge lys udsendes mere fokuseret, så må der jo være mindre lys "til siderne" ?

Noget jeg har været super glad for, er lige præcis at mit OLED i dag (LG 65" E6) er superflot uanset hvor man sidder i vores stue. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2023 kl. 07:09
Faktisk er betragtningsvinklen endnu bredere i MLA panelet. Der er også et nyt anti-refleksfilter, som bedre dæmper refleksioner i rummet.

Hvis du er nysgerrig, så har jeg publiceret en test af LG G3 med MLA OLED her: https://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1688626135
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu