recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp søges: Mit nye lydsystem med "blæsende lyd"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp søges: Mit nye lydsystem med "blæsende lyd"

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Okay, tak for svar. Kan du anbefale en step up? 
Først og fremmest en step up der passer til din MC PU output, dernæst kommer din lyst til brug af kroner på projektet.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Et hurtigt spørgsmål. Skader det mit system for nuværende med den lyd? 

Det kommer an på, hvor høj lyden er.
Egenligt er det jo ikke anderledes end hvis den samme lyd var optaget på pladen.

Det sagt, så ville jeg ikke fortsætte, for hvis der er en defekt, hvad kan den så udvikle sig til?
Se om ikke du kan låne en RIAA et sted og teste med den.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Et hurtigt spørgsmål. Skader det mit system for nuværende med den lyd? 
Hvis den ikke overdøver musikken, eller på anden måde giver “øresmerter” som i grim forvrængning, skader lyden ikke dit udstyr.

Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Baudelaire Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 28-Oktober-2023
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Baudelaire Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:14
Det pudsige er at lyden ikke er der når en plade spiller. Det er således kun når jeg tager første plade af, at lyden begynder. Jeg kan ikke forklare det bedre, end hvis en mikrofon står i et mindre blæsevejr eller at man forsigtigt puster ind i selv samme. 
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:16
Hvortil på forstærkeren har du tilsluttet din RIAA ?
Aux indgang eller Phono indgang ?
SVP03
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:27
 Jeg bruger "TUNER" som line in til pickupforstærkeren. ”

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:29
Det er fint
Har du prøvet at flytte det til en anden indgang, blot ikke Phono,
Ellers vil jeg også sige det nok er RIAA der driller.
SVP03
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-November-2023 kl. 21:42
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Baudelaire Baudelaire skrev:

Det ændrer noget. Men jeg skal også skrue markant højere op. Det føles lidt ubehageligt at have sådan en stærk forstærker skruet så meget op. 

Det skal man med langt de fleste forstærker det fordi f.eks en cdafspiller har så højt udgangssignal at den nærmeste spiller 100% før klokken 11 på volumen
Det må så være lige omvendt! Hvis CD afspiller har for højt udgangssignal, skal forstærkeren IKKE skrues så højt op. Men det er sandsynligt der skal et dæmpeled imellem, da det forvrænger. Det har jeg oplevet med mine to Sony CD afspillere. Den ene har indbygget variabel udgang, men til den ny købte jeg et par phono mellemled med regulering. Min gamle Pioneer SR kunne oveni købet vise på displayet når indgangssignalet var for kraftigt.


Redigeret af Munch - 01-November-2023 kl. 21:46
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu