recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen lyd i baghøjttalerne waoo tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen lyd i baghøjttalerne waoo tv

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen lyd i baghøjttalerne waoo tv
    Sendt: 07-November-2023 kl. 09:03
Som overskriften siger så har jeg ingen surround lyd

Mit setop:

Waoo tv boks diw 3930
yamaha rx- d485
Panasonic tx 55hz 1000e

Vi har lige fået ombyttet tv boksen fra den tidligere Airties tv boks, hvor surround lyden fungerede perfekt.

fra den nye 3930 boks er der som nævnt ingen lyd i baghøjttalerne. Jeg har ikke ændret indstillingerne på receiveren.

På recieverens display lyser der alle højttalere, 3 fronter, 2 bag og subben. Derudover vises der DD+ ved afspilning af tv.

På tv boksen står lyden til automatisk afspilning af lydfromater

Hvor ligger problemet, please help me
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 10:09
Boksen sender ikke surround kanaler videre til reciever, for så ville reciever skrive DD surround i displayet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Boksen sender ikke surround kanaler videre til reciever, for så ville reciever skrive DD surround i displayet.

Der står jo DD+ i displayet på receiveren
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 12:03
Ja det er rigtigt at det er surround, og så burde det spille.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 12:06
Kommer lyden via TV eller direkte til reciever?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 12:46
Jeg har et hdmi kabel fra TV boksen, til recieveren, og fra recieveren går der et andet hdmi kabel til TV.

Jeg har efterfølgende talt med waoo support, som siger at der ikke kan sendes surround gennem hdmi kablet, men der skal optisk kabel, så langt og så godt, jeg har et optisk kabel liggende, men selvfølgelig er der forskel på stikkende, på tv boksen sidder der et min stik som minder om et almindeligt jack stik, men dette giver stadigvæk ikke lyd igennem, selvom jeg købte en adapter, fra alminde stik til det der mini stikket i TVboksen
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2023 kl. 13:18
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2023 kl. 12:33
Jeg har fået surround på alle højttalererne, undtaget på DR kanalerne, som forbliver i Stereo, og ingen i baghøjttalerne.

Jeg mener selv, at mit anlæg selv har kunnet omdannet stereo lyden fra DR til surround/ lyd i alle højttalere, eller tager jeg grueligt fejl ?
Til top
Snigerdis Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snigerdis Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2023 kl. 16:30
Der skal du aktivt ind og vælge lydprofil på reciveren. Der skulle gerne være noget der hedder Pro Logic II eller lignende som tranformerer et stereosignal til surround.
Til top
Benny From Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny From Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Der skal du aktivt ind og vælge lydprofil på reciveren. Der skulle gerne være noget der hedder Pro Logic II eller lignende som tranformerer et stereosignal til surround.

Ok, ser efter Pro Logic 2, men burde DD+ ikke kunne gøre det samme ?
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2023 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Benny From Benny From skrev:

Oprindeligt skrevet af Snigerdis Snigerdis skrev:

Der skal du aktivt ind og vælge lydprofil på reciveren. Der skulle gerne være noget der hedder Pro Logic II eller lignende som tranformerer et stereosignal til surround.

Ok, ser efter Pro Logic 2, men burde DD+ ikke kunne gøre det samme ?
Pro Logic 2 er vel nærmest uddødt på en moderne receiver. 
Er klar over, at du ikke har en Denon, men måske alligevel en hjælp. DR sender vist kun i stereo, og dette står også i display på min Denon, men Sound Mode valg på remoten giver mulighed for Dolby Surround, DTS Neural:X og en masse andet. 
Mon ikke, at du finder samme mulighed enten på remoten eller i menuen under lydindstillinger.


Redigeret af JeTex - 11-November-2023 kl. 13:30
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu