recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Appel TV 4 gen 3 siri Remote IR hjælp
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Appel TV 4 gen 3 siri Remote IR hjælp

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Appel TV 4 gen 3 siri Remote IR hjælp
    Sendt: 16-November-2023 kl. 08:14
Jeg har en Benq 1070w projektor som jeg før at styret med Google TV 4K remoten via IR.

Nu har jeg Apple TV, men hvordan sætter jeg den remote op så det virker på samme måde?

Den originale Benq remote er væk.

Vh

Godowsky


Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2023 kl. 09:13
Du kan umiddelbart kun tænde og slukke samt kontrollere lydstyrken - tjek vejledningen for indstillinger.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2023 kl. 13:04
Det undrer mig bare lidt, at en remote med IR ikke kan "kodes" til at styre en projektor med IR. Virkede super godt med Google Tv... Sjovt nok, kan den godt slukke og tænde min ældgamle reciever samtidigt med at den slukker/tænder apple tv.


Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2023 kl. 13:54
Det kan den godt, mig bekendt. Der er et punkt under 'fjernbetjening' i indstillignerne på Apple TV, hvor man kan lære den IR-kommandoer. Men det kræver BenQs fjernbetjening ved opsætning.

Jeg vil tro, at Google TV og Apple TV tænder og slukker din receiver via HDMI CEC? Det har eksisteret i mange år.
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Februar-2008
Status: Offline
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 21:44
Der er ikke HDMI CEC for det har projektoren ikke. Det er IR. Jeg har nu lært forstærkerens gamle fjernbetjening at tænde for projektoren. Det virker, men det er da lidt underligt at en helt ny fjernbetjening ikke kan gøre det.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Der er ikke HDMI CEC for det har projektoren ikke. Det er IR. Jeg har nu lært forstærkerens gamle fjernbetjening at tænde for projektoren. Det virker, men det er da lidt underligt at en helt ny fjernbetjening ikke kan gøre det.


Nej, det er det ikke.....

Det har HDMI-CDC kunnet klare i 15 år, så det vil være spild i 99% af tilfældene.


Men, kig her:
Hvis du nu lader den lære volumen op og ned, fra din forstærker og når du så kommer til "mute", så lærer du den "power" fra din projektor....


Klaus


Redigeret af KlausDM - 21-November-2023 kl. 23:02
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 23:34
Oprindeligt skrevet af godowsky godowsky skrev:

Der er ikke HDMI CEC for det har projektoren ikke.


System Setup : Advanced --> HDMI Settings --> CEC

Enables or disables the CEC function. When you connect an HDMI CECcompatible device to your projector with an HDMI cable, turnig on the HDMI CEC compatible device automatically turns on the projector, while turnig off the projector automatically turns off the HDMI CEC compatible device.

Men det kan selvfølgelig være, at manualen tager fejl...
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu