recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Svindler på Amazon.de
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Svindler på Amazon.de

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Svindler på Amazon.de
    Sendt: 19-November-2023 kl. 15:55
Fredag lavede jeg en bestilling på PS VR2 Horizon bundle på Amazon.de. Den var sat ned til 400 euro som var en rigtig god pris. Jeg var dog lidt mistænksom på prisen da den var sat meget ned men det er jo amazon, eller det er en underleverandør så der burde vel ikke være noget fusk så jeg bestilte den. Senere samme aften får jeg en mail fra sælger at der er gået noget galt med betalingen og jeg skulle lave en bank overførsel. Det synes jeg var mærkeligt så jeg skrev til amazon og de skrev at jeg ikke skulle overføre penge men ordren var gået igennem så jeg ville få varen.

Senere samme aften får jeg så igen en mail fra sælger og fra amazon at ordren er annulleret på grund af varen er utilgængelig og så var varen også væk fra amazon's hjemmeside. 
Lørdag er varen så på hjemmesiden igen med samme sælger til samme pris. Kontakter så amazon igen og skriver til dem om at det nok er en svindler men de vil ikke rigtig indrømme det og siger at jeg sagtens kan lave en ny bestilling, men bare undgå bank overførsel. Det lød til at de ikke rigtig gad at undersøge det.

Senere lørdag forsvandt den så igen fra hjemmesiden og i dag er den så kommet igen, dog med en anden sælger.

Troede egentlig at det var rimelig sikker at købe på amazon selvom det er fra en underleverandør. 

Har i oplevet noget lignende? 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:44
Er pengene trukket?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:49
Det kan jeg nok først se i morgen eller tirsdag men i mailen fra amazon skrev de at de ikke ville blive trukket 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det kan jeg nok først se i morgen eller tirsdag men i mailen fra amazon skrev de at de ikke ville blive trukket 


Hvis det er en svindler, er han nok ligeglad med hvad Amazon skriver.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det kan jeg nok først se i morgen eller tirsdag men i mailen fra amazon skrev de at de ikke ville blive trukket 
Hvilken betalings metode?
Jeg bruger altid PayPal på eBay, Aliexpress og Amazon (så vidt jeg husker - længe siden seneste køb på Amazon)

P.S. PayPal giver 6 måneder til indsigelse hvis man bliver snydt eller varen ikke er i orden,Wink


Redigeret af JørgenT - 19-November-2023 kl. 18:20
Mvh. JørgenT
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:36
Var for ca 4år siden på udkik efter en bosch 36v græsslåmaskine. De var billigst på Amazon.de, men ordren blev annulleret. Det gentog sig 3-4 gange, og maskinen til den billige pris forsvandt langt om længe
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af sokken sokken skrev:

Det kan jeg nok først se i morgen eller tirsdag men i mailen fra amazon skrev de at de ikke ville blive trukket 
Hvilken betalings metode?
Jeg bruger altid PayPal på eBay, Aliexpress og Amazon (så vidt jeg husker - længe siden seneste køb på Amazon)

P.S. PayPal giver 6 måneder til indsigelse hvis man bliver snydt eller varen ikke er i orden,Wink

Det er visa dankort men er ikke så bekymret da amazon normalt har en god service. Ja PayPal har nok den bedste sikkerhed 
Til top
sokken Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2005
Status: Offline
Point: 643
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sokken Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2023 kl. 18:51
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Var for ca 4år siden på udkik efter en bosch 36v græsslåmaskine. De var billigst på Amazon.de, men ordren blev annulleret. Det gentog sig 3-4 gange, og maskinen til den billige pris forsvandt langt om længe
Lyder meget som min oplevelse. 
Fik du også en mail hvor de ville have en bank overførsel? 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu