recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny pære eller ny projektor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny pære eller ny projektor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny pære eller ny projektor?
    Sendt: 21-November-2023 kl. 19:27
Hej
Min Sony VPL-HW65 fik i går den ide, at den gerne vil have ny pære.
Så jeg tænker, at inden jeg giver 3000 for en ny pære, så skal jeg vel stille spørgsmålet, om jeg istedet skal købe en ny projektor.
Det jeg tænker er, at jeg idag kun kan køre HD og om det i det hele taget er værd at gå op i 4K?

Jeg ser vel mest streaming idag, men jeg er rystet over, hvor godt HD faktisk er når der kommer en bluray skive på (og lyden...). Så min tanke er, om tiden er inde til at gå over til 4K? (Har 4K tv).

Næste spørgsmål er så...
Min interesse er nok ikke hvad den var en gang og idag vil jeg vel næppe spytte mere en 10k i en ny projektor. I det prislag, får jeg overhovedet en forbedring?

(ja, og hvis jeg skal køre 4K, så skal min Anthem 520 vist så også skiftes Confused )

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2023 kl. 20:37
Jo større billede du har jo mere mening giver 4K.

Men projektorer dur ikke til at vise HDR, så hvis du ikke også vil købe f.eks. en Lumagen Radiance Pro udover de 40k for en rigtig 4K-projektor, så er det nok bedre bare at købe en ny pære.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2023 kl. 13:09
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2023 kl. 17:38
Tak for svarene.
Jeg har bestilt en ny pære og så har jeg et par år til at tænke og planlægge skiftet.

Til top
Bimx70 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimx70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 07:01
hej damkel.
går og tænker på at købe en sony vpl-hw65es.
kan se du har sådan en,kan du anbefale den.
har du haft nogle problemer med degradring af paneler og mistet kontrast mm.
mvh birger
Mvh birger
Til top
damkel Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér damkel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 17:43
Hej Bimx

Jeg må tilstå, at jeg har været rigtigt glad for den.
Når jeg gør rummet helt sort og sætter en bluray på, så tænker jeg tit at jeg ikke rigtigt ved hvad jeg skal bruge 4K til og det er også derfor jeg har valgt at beholde den og skifte pæren.
Jeg har ingen som helst problemer haft med den og oplever ikke degradering af nogen art. 
Dog er jeg spændt på om jeg kan se forskel når jeg får ny pære i - hvis det som en forlygte pære (halogen), hvor en ny lyser klart mere...klart, så burde det kun gøre det bedre.

Men, hvis du køber en, så sikre dig, at du kan se den i brug og i et helt mørkt rum.
Hvis den ikke lige er sat til, så tag en afspiller med selv.
Der er jo tæller på pæren, så du kan se, hvor længe den har kørt.
Min har altid kørt fuldt blus og pæren holdt knapt 3500 timer.

Når du har set den i brug, er du ikke i tvivl - hvis du er i tvivl, så er du ikke i tvivl er mit motto og så lader du den stå :-)

Hvis det var mig, så tænker jeg at jeg ville starte med at gå i f.eks. hifi.klubben og se en i funktion der. Bare en billig en, så du har noget at sammenligne med. Hvis du altså ikke er vandt til projektor.

Jeg håber, at du kan bruge ovenstående til noget - god jagt :-)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu