recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Få smartpære til at blinke i fast interval.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Få smartpære til at blinke i fast interval.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Få smartpære til at blinke i fast interval.
    Sendt: 23-November-2023 kl. 11:48
Hey alle

Jeg søger lidt hjælp i forhold til at indstille smartpære til en bestemt funktion. Mit umiddelbare indtryk var at vædet ville være det mest lige til og nemmeste i verden.

Jeg skal have en smartpære til at Blinke.
Såre simpelt skal den bare være tændt i 3 sekunde og slukket i 3 sekunder. Og bare blive ved med det indtil jeg slukker for den.

Tænk lidt på det som ‘HOTEL’ neonskiltene i cheasy krimi film.

Jeg fik i en Facebook gruppe beskeden at appen Smart Life og hvilken Som helst smartpære ville kunne indstilles til det. 

Jeg købte en Ledvance smart+ pære og hentede appen. Den pære kunne så ikke bruges med andet end deres egen app og i Ledvance appen kan jeg ikke finde ud af hvordan man indstiller en skid. Den virker meget barebone.

Så for at jeg ikke skal købe mig fattig i alle mulige smartpærer som kun kan bruge deres egen begrænsede app. 

Så søger jeg hermed lidt hjælp til at blive guidet i den rigtige retning. Gerne en nem og simpel løsning Embarrassed

Mvh. Kenneth 
Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 16:36
Jeg kender ikke smart life, da jeg primært er hue bruger. Og kun har nogle få ting som ikke er hue, som jeg så bruge home assistent til at kører sammen med resten af vores hue.
Men det er nok lidt overkill med home assistent til dit behov.

Men nemhedens skyld ville jeg anbefale hue også bruge bla. Friend og Hue appen hue essentiel, da den er meget gui og kan en del mere en hues egen app
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 18:24
nu skriver du ikke hvilken smart Home platform du bruger.

Her er en som gør det i HomeKit - step by step.
Det er super simpelt på de forskellige platforme.

Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 22:32
jeg bruger slet ikke nogen smart platform.

Jeg skal blot have en enkelt pære til at blinke. 

Sagen er at jeg har et ældre (1984) butiksdisplay der var bygget med en lyspære og et simpelt relæ der dik pæren til at blinke i 3 sekunders intervaller. 

Det omtalte relæ er fjernet af tidligere ejer og man kan ikke få den slags mere. 

Efter lidt leden rundt på nettet efter en løsning, blev jeg foreslået en smartpære. Det lød som en god idé da de ikke koster alverden og i min verden “nemt kunne indstilles til netop dette” 

Så jeg søger en løsning hvor jeg blog skal have en enkelt pære tilsluttet en app på min telefon uden at indgå i et større økosystem eller smartpæatform. Jeg savner blot en app (og en kompatibel pære) som ikke er begrænset af nogle “brugervenlige forudindstillinger” men hvor jeg har lidt større frihed til mere specifikke og utraditionelle indstillinger. 

Da jeg ikke har nogen erfaring med smartplatforme og Google ikke rigtig er til meget hjælp, (sikkert fordi jeg ikke bruger de korrekte søgeparametre) søger jeg erfaringer hos nogle der er lidt mere inde i det. 

:-)

Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 23:08
Hvis du bruger en LED på 12 volt kan du bruge blinkrelæ til en bil.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 23:37
Oprindeligt skrevet af Hi Fi Dwarf Hi Fi Dwarf skrev:

Jeg skal blot have en enkelt pære til at blinke. 

Sagen er at jeg har et ældre (1984) butiksdisplay der var bygget med en lyspære og et simpelt relæ der dik pæren til at blinke i 3 sekunders intervaller. 

Det omtalte relæ er fjernet af tidligere ejer og man kan ikke få den slags mere.

Arrrrh, det kan du ikke mene...
https://www.elsag.dk/asymetrisk-taktgiver-blinker-3

Hvilken spænding kører pæren på?
Hvor stor er skiltet?
Hvor i landet holder du til?


Klaus (ældre ting der får nyt liv er altid spændende)


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hi Fi Dwarf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-Juli-2005
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hi Fi Dwarf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 07:08
jo for det her er det gamle relæ. Indbygget i noget er minder om et schuko stik.

De andre løsninger ligner noget der skal monteres i tavlen eller ihvertfald ikke kan sidde på ledningen uden videre. 

Jeg var heller ikke klar over at det hedder assymetrisk taktgiver. :-)

Ideen med en smartpære var at jeg havde fået indtryk af at det var den billigste og nemmeste vej til mit mål. Og ligeledes for at lege lidt med andre muligheder end rent blink. Måske noget pulserende farveskift. Men rent 3 sekunders interval-blink er det primære mål.

Jeg villle allerhelst have fat i noget der minder om oprindelige relæ. Så hvis nogen ved hvor man kan få det, så hører jeg gerne fra jer :-)




Samsung UE55H7005 - Pio. BDP-51FD - TEAC AG-D500 7.2 - TW3500
Hjemmebioen
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 08:16
Afhængigt af størrelsen på displayet, kan et tidsrelæ bygges ind i skiftet, så,det er helt “væk”, eller monteres i en lille plastkasse på ledningen.

Derfor mine spørgsmål.

Jeg har “forskelligt” på lager og kan måske hjælpe - hvis du bor i nærheden af mig……


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu