recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 11:10
Du kan godt bruge dit LG TV's apps, men DRTV appen til Smart TV har ikke adgang til alt DRs indhold da den er bygget på et forældet system (HbbTV). LG opdaterer ikke sin TV-platform, hvorfor apps med tiden vil blive ustabile eller helt forsvinde. Det er en OK løsning til at snuse lidt til sagerne, men hvis det er noget man vil bruge dagligt og på lang sigt, så synes jeg man ligesom med f.eks. harddiskoptagere (dit LG TV kan jo også optage) får meget ud af at investere i en dedikeret løsning.

De relevante apps findes ikke til harddiskoptagere fra Panasonic.


Redigeret af Rasmus Larsen - 27-November-2023 kl. 13:43
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Du kan godt bruge dit LG TV's apps, men DRTV appen til Smart TV har ikke adgang til alt DRs indhold da den er bygget på en forældet system (HbbTV). LG opdaterer ikke sin TV-platform, hvorfor apps med tiden vil blive ustabile eller helt forsvinde. Det er en OK løsning til at snuse lidt til sagerne, men hvis det er noget man vil bruge dagligt og på lang sigt, så synes jeg man ligesom med f.eks. harddiskoptagere (dit LG TV kan jo også optage) får meget ud af at investere i en dedikeret løsning.

De relevante apps findes ikke til harddiskoptagere fra Panasonic.

Det lyder fornuftigt. 
Hvis pris spiller en rolle, og Apple 4K er for dyr, vil en Xiaomi Mi S 4K være et seriøst alternativ?
Vil man kunne optage udsendelser hvis jeg gerne vil gemme det? Ser ud til at Apple boksen har 128 Gb (til optagelser?) hvorimod Xiaomi ikke har noget.



Redigeret af Steen F. - 27-November-2023 kl. 13:37
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 13:42
Der kan ikke optages fra streaming. De 128GB er til apps, spil og lignende.

Hvis det skal være billigt, synes jeg Chromecast med Google TV (4K) er en tilstrækkelig løsning. Min største udfordring med den er, at den har for lidt lagerplads så med tiden bliver den ved med at bede brugeren om at slette apps.

Hvis det er noget der skal bruges dagligt, synes jeg en investering på lidt over 1000 kroner for Apple TV 4K er billigt sluppet, og hvis streaming er noget du bliver glad for, så tror jeg alligevel at du ender på Apple TV 4K om nogle år Smile

Begge bokse kan styres med TV'ets fjernbetjening, hvis HDMI CEC (LG kalder det Simplink) aktiveres på TV'et. Apple og Googles fjernbetjeninger kan tænde, slukke og justere lydstyrken på TV'et.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 13:50
Mange tak Rasmus. Jeg tror, at jeg fik styr på hvordan jeg kommer videre fra hdd-rec. tidsalderen Smile  Min recorder er jo egentlig blevet forældet i takt med svarene i denne tråd. Fin maskine ellers...
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 18:14
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvis det skal være billigt, synes jeg Chromecast med Google TV (4K) er en tilstrækkelig løsning. Min største udfordring med den er, at den har for lidt lagerplads så med tiden bliver den ved med at bede brugeren om at slette apps.

Jeg tror at de fleste almindelige brugere fint kan klare sig med Chromecasten uden at få pladsproblemer, og den er jo noget billigere.

Nu har jeg haft min Chromecast med Google TV (4K) i ca. 3 år og har aldrig oplevet, at den beder mig om at slette apps.
Det problem får man vel kun, hvis man installerer rigtig mange apps og/eller spil på den.
Jeg har vel ca. 15 apps installeret og det rækker fint til mit behov og jeg har dermed ingen pladsproblemer.


Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 22:27
Jeg prøver med Xiaomi Mi S 4K 2nd gen. boxen. Der hvor jeg er på ferie nu, kan jeg få den til 162 kr. pga det black week halløj.

Redigeret af Steen F. - 28-November-2023 kl. 19:07
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 22:29
Steen F.: Panasonics recordere har keyword-funktion til optagelse. Det betyder, at når man kender titlen på et program, kan den lægges ind som keyword, og så vil recorderen hver gang optage programmet. Det fortsætter, indtil man sletter keyword. Så vidt jeg husker, er funktionen begrænset til de første 50 programpladser. Det må være muligt at få optaget alle Formel 1 programmer på den måde - også når du er i udlandet.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 22:45
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Steen F.: Panasonics recordere har keyword-funktion til optagelse. Det betyder, at når man kender titlen på et program, kan den lægges ind som keyword, og så vil recorderen hver gang optage programmet. Det fortsætter, indtil man sletter keyword. Så vidt jeg husker, er funktionen begrænset til de første 50 programpladser. Det må være muligt at få optaget alle Formel 1 programmer på den måde - også når du er i udlandet.

Jo, i tilfælde af Formel 1 kan jeg nok godt finde ud af hvornår løbene køres hele sæsonen. Men ved alle andre udsendelser som jeg kun kender en uge før de bliver sendt, der har jeg et problem.
Jeg kendte faktisk ikke keyword funktionen. Og jeg kan ikke lige huske om 3+ og Viasat navngiver F1 udsendelserne ens for hver uge, eller hvad de i så fald kalder dem. Jeg mangler virkelig den gode gamle tv-oversigt i Pana app'en som man kunne optage og programmere ud fra. Det var jo derfor jeg købte maskinen i sin tid. Hvem kunne vide at de stoppede den funktion. Mon det er andre (Sony eller Samsung) som stadig har den funktion?


Redigeret af Steen F. - 28-November-2023 kl. 22:48
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
C. Johansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C. Johansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2023 kl. 22:56
Steen F.: Det er ikke nødvendigt at kende tidspunkterne. Du skal kun bruge titlerne.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-November-2023 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af C. Johansen C. Johansen skrev:

Steen F.: Det er ikke nødvendigt at kende tidspunkterne. Du skal kun bruge titlerne.

Ok, men sålænge jeg ikke kan fjernbetjene funktionen fra udlandet, så tror jeg det bliver arkiverne der vinder her.


LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu