recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støj fra subwoofer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støj fra subwoofer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slowfox101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slowfox101 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støj fra subwoofer
    Sendt: 30-November-2023 kl. 22:57
Jeg har købt en soundbar med en subwoofer, nærmere bestemt Samsung HW-B460.

Lyden er generelt god men subwooferen har en besynderlig lyd som er meget generende. Jeg kan bedst forklare lyden som lyden af en fingre der kører op og ned af en ballon. En skrattende lyd, som opstår for det meste ved stemme og dialog. I fodboldkampe ligger den konstant som en underliggende støj. Jeg har googlet mig frem til, at flere af Samsungs modeller får kritik for dette. Derfor er jeg bange for at jeg simpelthen bare har købt et dårligt produkt. 

Jeg har fået byttet produktet til et splinternyt. Samme problem. 
Har forsøgt at koble produktet til andre kontakter. 
Har forsøgt forskellige lydindstillinger. 
Intet virker. 

Derunder er der en lav statisk lyd, som også kører når fjernsynet slukker. Den lyd kan jeg leve med. Men kan det virkelig være rigtigt st en sub skal lyde sådan?

Nogle forslag? 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2023 kl. 23:47
Få pengene igen og køb et helt andet produkt.


Klaus 
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Thomas.T Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-Juni-2016
Status: Offline
Point: 192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.T Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-November-2023 kl. 23:50
Som du beskriver lyden, gætter jeg på det er indstråling fra Wifi eller bluetooth, pga. dårlig afskærmning. Dog lidt uheldigt, thi det jo er en bluetooth soundbar Wink
Står den tæt på et access point eller wifi-router? Jeg ville prøve at slukke alt omkring den, og se hvad der får den til at støje.

Til top
Slowfox101 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-November-2023
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slowfox101 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 12:24
Jeg vil ikke sige at den står tæt. Har også prøvet at rykke den ud i køkkenet. Samme problem. 

Bør jeg finde mig i sådan en lyd til en soundbar+subwoofer til 2.600 kr? Er det bare mig der har sarte øre?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2023 kl. 13:17
Nej, det skal du ikke acceptere.
Retur med skidtet og pengene tilbage.

Men, du kan også overveje om 2600 kr inklusiv moms, fortjeneste og hvad ved jeg, overhovedet er penge nok til at få et ordentligt produkt…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
mino Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2005
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mino Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 10:56
Min sub står under et hjørnebord. Eller, dvs bordet hviler delvist på sub'en, men pointen er at lægger jeg min telefon oven på bordet et specifikt sted så kan det give lyde i sub'en. Så det lader jeg bare være med.

Ellers kunne det måske være et dårligt signalkabel hvor skærmen fx er "afbudt" og dermed ikke korrekt fobundet mellem forstærker og sub.

Lyder helt som dette i øvrigt, så du er ikke alene. Der er et par tips også: : https://www.reddit.com/r/Soundbars/comments/170ep0j/samsung_hwb460_subwoofer_making_strange_noise/





Til top
Gonardo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gonardo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2023 kl. 17:58
Måske kan det hjælpe at vende stikproppen til sub.
Til top
sd2100 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 302
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sd2100 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2023 kl. 12:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Nej, det skal du ikke acceptere.
Retur med skidtet og pengene tilbage.

Men, du kan også overveje om 2600 kr inklusiv moms, fortjeneste og hvad ved jeg, overhovedet er penge nok til at få et ordentligt produkt…..


Klaus
Det er i princippet lige gyldigt, hvor meget et produkt har kostet. Det skal virke som lovet.

Men. 2.600 kr. for soundbar og sub, er heller ikke meget, og man får desværre ofte, hvad man betaler for Wink.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu