recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - K: Usb/Hdmi -> Toslinik/spdif  (Nordjylland)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

K: Usb/Hdmi -> Toslinik/spdif (Nordjylland)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: K: Usb/Hdmi -> Toslinik/spdif (Nordjylland)
    Sendt: 09-December-2023 kl. 09:45
Jeg har en stationær computer uden toslink / spdif output, og så har jeg et 5.1 højtaler sæt der skal tilsluttes med en af de forbindelser.

På den ene eller anden måde skal jeg komme fra A til B, og jeg håbede på at finde en billig løsning til afhentning her i Nordjylland, gerne i dag :)

Pcie Lydkort
usb lydkort
usb dac
hdmi sound extractor/splitter
??

Enten toslink eller spdif output.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2023 kl. 10:50
Oprindeligt skrevet af Danielwj Danielwj skrev:

Jeg har en stationær computer uden toslink / spdif output, og så har jeg et 5.1 højtaler sæt der skal tilsluttes med en af de forbindelser.
Har du tjekket om dit ukendte bundkort evt. har en pin connector til coax/RCA SPDIF output? Det findes på nogle bundkort. Wink

Alternativ vente 2-3 uger på den røde:
eller den hvide version ser ud til at være på lager til snarlig levering
Smile


Redigeret af JørgenT - 09-December-2023 kl. 11:02
Mvh. JørgenT
Til top
Danielwj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Danielwj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2023 kl. 10:57
Det er et asrock h410m, synes jeg har luret manualen igennem efter det hint om det, uden held.  Men kan selvfølgelig have set forkert så hvis i kan se noget jeg ikke har fanget, er jeg meget lydhør :)
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2023 kl. 11:21
Manual side 8
siger:
Audio • 7.1 CH HD Audio (Realtek ALC887 Audio Codec)
• Supports Surge Protection

men kan ikke se hvordan det føres ud, bortset fra analog stereo mini jack.
Så må være via HDMI, og ingen S/PDIF ?



Redigeret af JørgenT - 09-December-2023 kl. 11:22
Mvh. JørgenT
Til top
HappyFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Maj-2010
Sted: Aalborg,Danmark
Status: Offline
Point: 125
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HappyFrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2023 kl. 09:08
Fandt du en løsning ellers har jeg et pcie lydkort med toslink du må få.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu