recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - anbefaling af 4K projektor budget 10-11000
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

anbefaling af 4K projektor budget 10-11000

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 07:40
Måske det er vigtigt i din sammenhæng at vide, både Optoma UHZ45 og UHZ50 benytter laser som lyskilde og XGIMI Horizon Pro 4K benytter LED, som begge har den fordel, at der aldrig skal skiftes lampe, og billedkvaliteten skulle være tæt på den samme gennem hele projektorens levetid.

Jeg har desværre aldrig haft mulighed for at se, hvilken billedkvalitet de kan levere.

Med hensyn til 4K vs 1080p, så er opløsningen ikke automatisk ensbetydende med en bedre billedkvalitet, og ovenikøbet findes der kun "fake 4k", som der omtales, i denne prisklasse, men det gør en synlig forskel, idet man ikke længere kan skelne de enkelte pixels, selv hvis man kommer tæt på.
Desuden gør det projektoren kompatibel med 4K-kilder med HDR, hvilket dog sjældent kan anbefales, da projektorer ikke har det overskud i lysstyrken, der skal til, når det gælder HDR...

Jeg faldt lige over denne Epson TW9400, som er en model, jeg absolut kan anbefale:

Den er med jævne mellemrum nede i 17.995 kr. fra ny, så hvis du kan presse prisen med et par tusinde, så gør du en god handel.

Test:

Den engelske og gratis version:


Redigeret af Supergris - 13-December-2023 kl. 09:49
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 11:29
Har selv købt min sidste projektor. Efter at 100" tv'er nu kan købes for omkring 20K så er projektorer blevet nær irrelevante. Husk at du også skal budgettere med et lærrede til din nye projektor. 
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
peter75 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peter75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2023 kl. 19:06
tusind tak *snippermanden*
for de gode råd og link til projektor Big smile
Til top
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 180
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2023 kl. 11:42
Selv tak Peter, og held og lykke med dit køb af en inferiør og mindre praktisk løsning Thumbs Up
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Kyian Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 03-Januar-2010
Status: Offline
Point: 36
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kyian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2024 kl. 14:11
Oprindeligt skrevet af Snippermanden Snippermanden skrev:

Selv tak Peter, og held og lykke med dit køb af en inferiør og mindre praktisk løsning Thumbs Up

Jeg tror det er meget øjnene som ser på det, for mig er det langt være at skulle have et 100" tv midt i stuen, og ville give mange flere kvaler end en projektor. Min projektor kørte tidligere ned foran en indbygget reol, fremad rettet bliver det foran billeder. Lidt nemmere interiør mæssigt syntes jeg ;)
// Rasmus Johansen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu