recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Foreslag til "nye" brugte budget højttalere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Foreslag til "nye" brugte budget højttalere

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Det kan de - hvis du nogensinde har hørt Dali Megaline, så ved du hvad 6,5” enheder kan, når bare der er nok….
Dem har jeg ikke hørt, men har hørt SA'er som jeg synes gjorde det udmærket, de kom nok ikke så lavt, men de havde kraft og kontrol.
 
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Arrrh, min fejl
No harm, no faul. Thumbs Up
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Dynaudio Audience har basporten fremad, men de er udgået for flere år siden.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Pæne specs 91db,4 ohm og ned til 25hz

Ja, men sikkert ved -6db. De ser dog stadig spændende ud, men er bekymret for de bagudvendte basporte. Er bekymret for at det mudre bassen så det alligevel ikke lyder meget bedre end R55'erne.
En lille anmeldelse/omtale med lidt test af SA 2050


Har selv kørt med forskellige SA højtalere i mange år i min stue bio, mine SA Exact på væggen spiller overraskende dybt hvis jeg spiller uden subberne. Køre dog normal med en crossover ved 70hz på LCR har nogle A60 effekttrin til at føde dem så de kan følge med subs.

SA højtalere er generelt ikke bas dominerende. 
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Dynaudio Audience har basporten fremad, men de er udgået for flere år siden.

De der synes jeg er for små og med for lidt bas. 
Jeg tænkte mere på gulvhøjttalerne Audience 82 med 2 x 8" bas 1 x 5" mellemtone og en diskant.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu