recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Shield, tv, projektor og soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shield, tv, projektor og soundbar

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jalousi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jalousi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Shield, tv, projektor og soundbar
    Sendt: 14-December-2023 kl. 16:33
Hej alle sammen,

Jeg er helt ny herinde da jeg ikke kunne få svar fra hverken Power, Elgiganten eller HiFi klubben på mit spørgsmål som lyder:

Jeg har i dag en Nvidia shield pro med 2stk usb og 1 stk. Hdmi.
Foruden dette har jeg et Philips tv i 6000 serien fra 2019 og en ny projektor fra Epson jeg lige har købt.
Derudover har jeg et Logitech anlæg som i dag er tilslutte mit tv med optisk kabel.

Mit problem er som følger:

Jeg kan i dag kun høre lyd på mit tv (da lyden sidder i der og der som sagt ikke er plads i min shield).

Jeg vil gerne kunne høre lyd på både mit tv samt min projektor ( ja jeg er grådig I know).

Er der en mulighed for dette? Skal jeg have nogle splittere på mit system eller skal jeg have en ny soundbar, er totalt på barbund og der er ingen der kan hjælpe mig videre, det håber jeg i kan!! CryCryCry
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2023 kl. 05:49
Er der HDMI-indgang i dit Logitech anlæg?

Er det lyden fra video på både Philips TV og Nvidia Shield, som du ønsker ud over Nvidia Shield? Eller er det kun lyden fra video på Shield? Med andre ord, bruges Shield til det hele?
Til top
Jalousi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jalousi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2023 kl. 20:13
Nej der er kun optisk udgang på mit Logitech ingen hdmi.

Shield bruges til alt - TV og projektor er kun til at vise billeder fra shield af. Desværre kan jeg ikke sætte optisk eller hdmi til shield da shield ikke har optisk og mit anlæg ikke har hdmi.... 

Kan man købe en hdmi splitter med optisk indgang evt?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af Jalousi Jalousi skrev:

Nej der er kun optisk udgang på mit Logitech ingen hdmi.

Shield bruges til alt - TV og projektor er kun til at vise billeder fra shield af. Desværre kan jeg ikke sætte optisk eller hdmi til shield da shield ikke har optisk og mit anlæg ikke har hdmi.... 

Kan man købe en hdmi splitter med optisk indgang evt?
Et par forslag (du forveksler INDGANG og UDGANG Wink) :

Mvh. JørgenT
Til top
Jalousi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jalousi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 12:17
Hej Jørgen, 

Ja det var faktisk ret smart, men så igen har jeg kun en enhed jeg kan sætte til min shield, feks. Enten mit tv eller projektor, vil jo godt have muligheden for at have en splitter der evt. Kan sættes to enheder på, evt. Styres med en fjernbetjening så man kan skifte mellem at vise billedet enten på mit tv eller min projektor, altså ikke på samme tid men blot på enten den ene eller den anden, men så fedt at man kan få det med optisk.

Bare sjovt de så siger at det ikke kan lade sig gøre... Hmm...

Skulle måske nævne at det selvfølgelig skal være 4k understøttelse af HDMI. 

Bare for min forståelse:
Indgange:
- 1 x HDMI ind (mit tv)? I såfald skal jeg vel have en box med to indgange så min projektor også får en indgang?

Udgange:
- 1 x HDMI ud (mit Nvidia Shield)?
- 1 x 3.5 mm Minijack ud
- 1 x Toslink / Coaxial (2-CH/5.1-CH) (mit Logitech anlæg)?


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af Jalousi Jalousi skrev:

..
Skulle måske nævne at det selvfølgelig skal være 4k understøttelse af HDMI. 

Bare for min forståelse:
Indgange:
- 1 x HDMI ind (mit tv)? I såfald skal jeg vel have en box med to indgange så min projektor også får en indgang?

Udgange:
- 1 x HDMI ud (mit Nvidia Shield)?
- 1 x 3.5 mm Minijack ud
- 1 x Toslink / Coaxial (2-CH/5.1-CH) (mit Logitech anlæg)?
Ved ikke om der findes noget HDMI Matrix switch med Audio extractor (har ikke kunnet Google noget)
Men hvis du fra nvidia Shield HDMI OUT forbinder til HDMI INPUT på en tidligere linkede Audio extractor, og fra extractor HDMI OUT forbinder til HDMI INPUT på en splitter lignende denne:
https://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-4k-high-speed-splitter-1-til-2-sort.html

Og forbinder splitters 2 HDMI OUT til hhv TV og projektor HDMI INPUT's burde det teoretisk kunne virke.  Smile
Men ikke noget jeg har erfaring med, udover jeg har en gammel (ikke 4k) splitter, hvor begge skærme skal køre samme opløsning, hvis de begge skærme er tændt samtidig.

Mvh. JørgenT
Til top
Jalousi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jalousi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 15:49
Burde denne her så ikke virker korrekt? 


Ser ud som om den har indgang til optisk, til min shield, tv og projekter ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Jalousi Jalousi skrev:

Burde denne her så ikke virker korrekt? 


Ser ud som om den har indgang til optisk, til min shield, tv og projekter ?
Jo umiddelbart skulle den nok virke, hvis du forbinder optisk UDGANG til forstærker INDGANG  og Shield HDMI UDGANG til en af de 4 HDMI INDGANGE, og de 2 switch HDMI UDGANGE til TV og projektor INDGANG Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Jalousi Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-December-2023
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jalousi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2023 kl. 19:02
Lyder godt, prøver at købe et sæt skal nok vende retur om det virker, tak for hjælpen indtil videre. Big smile
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu