recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken Panasonic blueray/hdd recorder

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 14:58
Tak til alle for de mange forslag og svar.

Jeg har nu styret ind på en

VU+ Uno 4K SE 1x DVB-C FBC Twin Tuner


Men efter at have læst en del tyske forklaringer på twin tuner og dual tuner osv. - er jeg rimeligt forvirret.
Nogle gange har man nævnt, at dual/twin osv. betyder, at man kan have både dvb-c og dvb-s.

MEN JEG FORMODER at 1 X DVB-C FBC TWIN TUNER - betyder, at man får en dobbelt tuner - der gør at man, hvis man via kabel-tv kan optage 2 programmer ad gangen - eller man kan optage et program og se et andet samtidigt.
Er det ikke rigtigt forstået ?????
BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Behs Behs skrev:

Tak til alle for de mange forslag og svar.

Jeg har nu styret ind på en

VU+ Uno 4K SE 1x DVB-C FBC Twin Tuner


Men efter at have læst en del tyske forklaringer på twin tuner og dual tuner osv. - er jeg rimeligt forvirret.
Nogle gange har man nævnt, at dual/twin osv. betyder, at man kan have både dvb-c og dvb-s.

MEN JEG FORMODER at 1 X DVB-C FBC TWIN TUNER - betyder, at man får en dobbelt tuner - der gør at man, hvis man via kabel-tv kan optage 2 programmer ad gangen - eller man kan optage et program og se et andet samtidigt.
Er det ikke rigtigt forstået ?????


Ingen grund til forvirring. En twin tuner er som ordet siger en tuner der består af to ens tunere, f.eks. to DVB-C tunere. En dual tuner består af to forskellige typer tunere, f.eks. en DVB-S og en DVB-T tuner.
Og det er rigtigt forstået: Med en FBC tuner kan du optage fra op til 7 forskellige kanaler, samtidig med du ser en ottende.
Jeg vil nu slutte mine indlæg i denne tråd og lade det være op til dig selv at finde en passende modtager/recorder.
https://www.idealo.de/preisvergleich/ProductCategory/3892F9682452.html

Flemming




Redigeret af fltk - 18-December-2023 kl. 15:58
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2023 kl. 15:58
Endnu engang tak til dig Flemming - og også til alle andre indlæg på min tråd.

Jeg køber den nævnte Vu+ uno da den er rigeligt til mig

mvh Benny
BHS
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2024 kl. 14:05
Hej/og godt nytår

Nu - da jeg er begyndt at anvende VU+ UNO er jeg faktisk glad for, at jeg købte den selv om den giver og har givet mig en hel del udfordringer - og også ser ud til at have nogle begrænsninger jeg ikke havde forventet. Men til tv-delen er den virkelig god - mht. modtagelse og optagelser til den interne hdd.

MEN jeg skrev jo indledningsvis her på tråden, at jeg gerne ville kunne optage/arkivere på en extern hdd -  og så senere afspille optagelser direkte fra den externe hdd via computeren. 

Her er mine udordringer:
Ekstern hdd - formateret i NTFS med mine gamle optagelser fra Clint: Jeg kan afspille Clint-optagelserne på VU+ - men kan ikke optage med VU+ til den eksterne hdd.
Herefter har jeg formateret samme eksterne hdd via VU+ Den blev formateret til de følgende nævnte filsystemer - som alle er LINUX formater:

EX2: Jeg kan se den eksterne hdd - (den mountes automatisk efter formateringen) - men jeg kan ikke skrive til den (dvs. jeg kan ikke oprette mapper - og jeg kan ikke optage).
EX3: Samme problem
EX4: Samme problem

Linux filsystemerne EX2 - EX4 havde jeg forventet ville kunne være en løsning til at få tingene til at fungere - men det er de jo så tilsyneladende ikke.
Desuden tvivler jeg nu alligevel også en del på om linux-formaterne vil være en brugbar løsning mht. at dele en ekstern hdd vedr. hhv. Uno+ og så en windows computer.

En hel anden udfordring er iøvrigt IPTV. Jeg har læst, at man skal bruge en pvr client - og en anbefaling af en som hedder "IPTV simple client", der desuden angiveligt skulle være tilgængelig via plugin add-ons, der skulle kunne hentes via VU+ boxen - men jeg kan ikke finde clienten i arkiverne eller søgemapperne på min VU+ Uno.

mvh Benny
BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2024 kl. 15:42
Slettet


Redigeret af fltk - 03-Januar-2024 kl. 16:30
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2024 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvilket image bruger du? Efter at have prøvet 3 forskellige images til min boks er jeg blevet superglad for OpenVix https://www.openvix.co.uk/index.php/downloads/vu-plus-images/(de to andre er OpenMips og OpenATV).
For at få boksen til at fungere med NTFS skal en eventuel ekstern harddisk naturligvis formateres i NTFS og boksen skal have downloadet det plugin der hedder NTFS-3G. Det ligger under drivers i plugin arkivet. Herefter kan du optage og afspille som du vil, også på en PC etc.
Mht IPTV aner jeg intet, har aldrig prøvet det.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2024 kl. 16:06
Jeg kan ikke lige huske hvilket format jeg har brugt på min usb-stick, som sidder i min VU; men hvis du kan bruge det til noget, så kan du også tilgå den via fx samba fra en almindelig PC. Svjh skal smb først installeres og aktiveres og du skal indtaste et kodeord for netværks-adgang til boksen.
Til top
Behs Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 22-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Behs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 23:14
Tak Flemming og Denmike.

Jeg ser først jeres beskeder nu - jeg har kæmpet en del med min STB - efter min besked fra i forgårs. I går gik det nemlig helt galt - efter, at jeg havde forsøgt, at installere enigma2 - eminence 2. Installationen tog ret lang tid - og herefter gik det galt hver gang jeg åbnede KODI- fordi boksen ikke kunne betjenes når KODI var åbnet. Jeg kunne slet ikke komme ud af KODI igen - og hver gang jeg forsøgte var jeg nødt til slukke med powerknappen bagpå. Efter at have forsøgt, at installere et par andre plugins - var det så slut - fordi nu ville STB'en slet ikke starte op. Den kørte nærmest i et loop - med kort opstart - fulgt af en nedlukning - opstart igen - nedluk o.s.v. - og sådan blev det bare ved - og jeg kunne ikke gøre noget.
I morges prøvede jeg så med et image fra OpenATV - og var rimeligt overrasket og lettet, da det lykkedes i første forsøg. Nu kører STB'en fint - og den virker også en hel del mere stabil ind før.
Angående denmike's forslag mht Samba - var mit største problem - at jeg ikke havde mulihed for pc-adgang til boxen - fordi jeg ikke kunne få den startet.

Foreløbig er jeg godt tilfreds med OpenATV.
Jeg har fundet ud af, at jeg nu kan kopiere filer fra den interne hdd til min eksterne hdd - og det er et stort fremskridt. Faktisk kan det jeg får kopieret over på den eksterne hdd - desuden afspilles både fra TV'et og fra min komputer.
Nu mangler jeg at checke lidt mere op på iptv - delen.

PS. Jeg har også noteret mig, at der er mange, der ligesom dig Flemming - er glade for OpenVix - og det vil jeg sandsynligvis prøve på et senere tidspunkt.
Men lige nu er jeg bare glad for, at det ser ud til at fungere med OpenATV - og hvis det holder har jeg ikke travlt med at eksperimentere pt. I går troede jeg faktisk, at jeg ville være nødsaget til at sende boksen til Tyskland igen.

mvh Benny


BHS
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2024 kl. 23:21
Det tyder på lidt begyndervanskeligheder. Linux bokse kan meget og kræver lidt tweaking. Godt du kom ud af vanskelighederne.Smile

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu