recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LØST: ATV remote driller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LØST: ATV remote driller

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LØST: ATV remote driller
    Sendt: 19-December-2023 kl. 11:13
ATV remoten var plug’n play fra start. Men da jeg fik monteret min surround forstærker Marantz 7011, gik der ged i den. Fordi Marantz automatisk slukker for TV højttalere når den tændes på TV audio, så lyden kun kommer i højttaler opsætningen.

Men det trikker åbenbart ATV remoten, så den skruer op for lyden til 100 på TV’et, når Marantz blir slukket igen. Jeg trykkede ned på vol på remoten, men den ville helt op. Det samme skete på TV remoten. Ikke så fedt med fuld styrke på TV’et sidst på aftenen, så jeg slukkede for det hele.

Og er nu kommet til at fjerne muligheden for at styre vol på TV fra ATV remoten. Det dur heller ikke, for så skal der bruges to remotes til at se TV. Så jeg vil gerne ha indstillingerne tilbage på ATV remote, så jeg kan nøjes med den når jeg ser TV. Er der en der ved hvordan indstillingerne skal være for at det virker? Smile


Redigeret af Munch - 20-December-2023 kl. 13:30
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 12:01
Er det ikke bare HDMI CEC du skal have aktiveret?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Er det ikke bare HDMI CEC du skal have aktiveret?

Flemming
Nej for ATV remoten virker med bluetooth. Og det er en indstilling på den jeg er kommet til at slå fra.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 12:30
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej for ATV remoten virker med bluetooth.


HDMI CEC er da ligeglad med om remoten er bluetooth eller IR.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 12:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Nej for ATV remoten virker med bluetooth.


HDMI CEC er da ligeglad med om remoten er bluetooth eller IR.

Flemming
Har lige checket, og Viera Link ER slået til. Men det virker stadigvæk ikke med vol på TV på ATV remoten.

Det har hele tiden virket med tænd/ sluk funktionen på begge fra ATV remoten.


Redigeret af Munch - 19-December-2023 kl. 13:03
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 13:02
Det skal være slået til på både ATV og TV.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2023 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Det skal være slået til på både ATV og TV.

Flemming 
Ja men det er ikke så simpelt. Der er 5 valg muligheder:

1• Auto
2• HDMI
3• TV via IR
4• Fra
5• Programmer ny enhed

De tre første er afprøvet, men hjælper ikke på problemet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 12:34
Er der ikke andre der har en løsning?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
S.K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2015
Status: Offline
Point: 60
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 13:15
Hej.
Hold volume ned samt "skærm" knappen nede samtidig i 10-15 sekunder.
Så genstarter remoten, og det plejer at hjælpe mig.
Mvh. Søren
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2023 kl. 13:29
Oprindeligt skrevet af S.K S.K skrev:

Hej.
Hold volume ned samt "skærm" knappen nede samtidig i 10-15 sekunder.
Så genstarter remoten, og det plejer at hjælpe mig.
BRAVO! Nu virker det! Tak for det Embarrassed

Jeg havde ellers genstartet den med et punkt inde i menuen. Så næste gang ville jeg sætte den tilbage til fabriksindstilling og starte helt forfra med indlæsning af data via min iPhone. Men det slap jeg så for Clap

Glædelig jul og godt nytår Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu