recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LDAC på Windows via Bluetooth
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LDAC på Windows via Bluetooth

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LDAC på Windows via Bluetooth
    Sendt: 21-December-2023 kl. 01:48
Hej,

Jeg hører altid musik i FLAC format på mine LDAC-kompatible hørebøffer: min PC er mit anlæg hjemme, min Android mobil er mit anlæg ude.

FLAC er et lossless format som er langt bedre end MPEG3 (MP3 filer).  FLAC tilbyder ægte CD kvalitet og meget højere end det, hvis man altså kan skaffe filerne i højere kvalitet end CD.

LDAC er Sonys proprietære Bluetooth codec som kører næsten CD kvalitet (990 kbps vs. CD'ens 1411 kbps, altså tre gange bedre end MPEG3).  LDAC understøttes af de fleste, hvis ikke alle, Android telefoner og ikke af iPhones.  Nyere udgaver af Linux, med Pipewire, understøtter også LDAC.

I den forbindelse vil jeg lige anbefale https://bluetoothgoodies.com som tilbyder noget så fint som LDAC drivere til Windows.

De har faktisk tre produkter:

1. Alternative A2DP Driver (som er den driverpakke der tilbyder LDAC på Windows maskiner).
2. Bluetooth Battery Monitor (tray icon som giver et fint overblik over hvor meget strøm de enkelte Bluetooth enheder har tilbage).
3. Bluetooth Tweaker (som er et lidt mere teknisk værktøj til at pille ved Bluetooth forbindelser og se status).

Jeg har brugt alle ovenstående, dog ikke tweakeren særligt meget, de sidste 9-10 måneder og jeg er ovenud lykkelig for den forbedring af lyden som jeg kan høre, når jeg kører LDAC frem for SBC m.m.  Faktisk er jeg så tilfreds med lyden, at jeg har solgt min kr. 5.500 DAC og tilhørende dyre højtalere og nu rent kører med et par kr. 2.500 hørebøffer (Shure AICON 50, 1. generation) og PC/mobil.

Hvert produkt koster i omegnen af $5-$10, men man får ca. 40 procents rabat hvis man køber INDEN de 14 dages prøvetid er ovre.  De har desværre ikke en pakkeløsning endnu, men prisen er stadigvæk ovenud rimelig, i mine øjne, for at få fuld udnyttelse af éns LDAC-kompatible hovedtelefoner.

Jeg har intet med Bluetoothgoodies.com at gøre og jeg forsøger ikke at reklamere, blot hjælpe dem som måtte være interesseret i at køre LDAC fra Windows i stedet for kun fra DACs og Android mobiltelefoner.  Jeg holdt i lang tid stædigt fast i min DAC netop fordi Windows ikke kunne klare LDAC.

Jeg håber at dette indlæg falder indenfor rammerne af hvad man må skrive her :-)


Mvh.
Mikael
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu