recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Splitte 4K video og audio fra ATV4 4K
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Splitte 4K video og audio fra ATV4 4K

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 13:37


Redigeret af Naiera - 27-December-2023 kl. 16:46
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 14:52
Oprindeligt skrevet af Preps Preps skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man køber vel bare den rigtige HDMI-splitter:



Ja det gør man vel..!
Det er dog lidt småt med info om hvorvidt ARC og CEC er fuldt understøttet, derfor prøver jeg at spørge nogen som ved mere om det end mig Wink


Hvis dét er en bekymring, er der da massere af alternativer, hvor det virker - bl.a.:

https://www.elgiganten.dk/product/services-tilbehor/kabler-adaptere/kabeladapter/nordic-hdmi-20-4k-60hz-4-4-4-splitter-1-4-edid-18gbps-cec-hdr-dolby-og-dts-lpcm71-metal/330062



Redigeret af Flippo - 27-December-2023 kl. 14:53
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 15:41
ATV udpakker alt lyd til PCM inden den forlader boksen. Så, selvom der ikke er nogen tjenester der har HD-lyd så fylder signalet fra boksen det samme som hvis det var HD-lyd og kan dermed ikke komme igennenm et optisk kabel. - I hvert fald ikke uden at blive re-encodet til dolby.

Jeg har denne boks. Den kan enten hive lyden ud af HDMI kablet mellem ATV og TV, og sende det til en reveiver HDMI in port, eller omforme eARC til alm HDMI, så man kan tilslutten lyden fra en eARC port til en HDMI in på receiveren.

Lyden virker efter nogen trial end error, men i mit setup, med ATV, Pana TV og Yamaha receiver fucker den med HDMI CEC, så det ikke virker ordentligt. Det er dog uklart om det ER boksen eller Yamahaen der der ehn dårligt implementering af CEC.

Den boks jeg har hedder OREI, men den er magen til denne:


Du kan læse mere om det i denne tråd fra ca side 5 og frem:



Redigeret af Mefisto - 27-December-2023 kl. 15:48
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Man køber vel bare den rigtige HDMI-splitter:



Hvis du prøver med en splitter som den viste, får du bare to ens HDMI-signaler som ikke er kompatible med en gammel AVR , i stedet for ét. Det hjælper ikke ;-)

Signalet på den udgang som forbindes til AVR skal have fjernet eller omdannet HDCP til noget AVR kan forstå og muligvis også have fjernet billedet eller indsat f.eks. et sort 1080p billede for ikke at maxe en gammel HDMI port ud.

Tror heller ikke den anden model du linker til virker til det der efterspørges, af samme årsag.


Redigeret af Mefisto - 27-December-2023 kl. 16:13
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu