recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gemme radioudsendelse fra DR permanent
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gemme radioudsendelse fra DR permanent

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Gemme radioudsendelse fra DR permanent
    Sendt: 26-December-2023 kl. 18:04
Hej forum

Jeg vil gerne forevige et radioprogram fra DR P6 Beat permanent (det har begrænset levetid bl.a. grundet nogle DR licenser).

Jeg anvender DR Lyd-appen (i mit tilfælde til iPhone, se https://apps.apple.com/dk/app/dr-lyd/id433155921?l=da).

I appen er det muligt at downloade udsendelser lokalt til telefonens hukommelse (dog også med begrænset levetid, typisk 30 dage).

Ved I om det er er muligt at:
1) Trække filen ud fra iPhonens hukommelse (evt. til PC via kabel)?
2) Gemme filen lokalt, evt. ved streaming direkte fra DR via browser på PC?

Hvis ingen af de to ovenstående er gangbar er der vel kun den slagne vej med capture i realtime via line-out - og hvad vil i dette tilfælde være "best practice" her for at videst muligt omfang at undgå kvalitetstab? (i bedste fald skal der vel laves en eller anden form for lossless rip??).

Pft.

Bh

Christian


Redigeret af Samsung_M - 26-December-2023 kl. 18:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 19:20
Hvis det går helt galt, behøves du ikke at bruge Line out, men lydkortets drivere.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 19:27
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

Hej forum

Jeg vil gerne forevige et radioprogram fra DR P6 Beat permanent (det har begrænset levetid bl.a. grundet nogle DR licenser).
....
Hvilket program?
En del programmer findes jo som podcast, og de kan uden det store besvær gemmes på PC med f.eks iTunes.
Men det er jo ikke alle programmer der findes som podcast. Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2023 kl. 22:18
Tak for begge jeres svar

Det er helt konkret den “The Raveonettes”-koncert der blev indspillet d. 1. december. Den ligger - så vidt jeg kan se - kun på DR og ikke på podcast-tjenesterne (sikker noget rettigheds-halløj).


Bh

Christian
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2023 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af Samsung_M Samsung_M skrev:

2) Gemme filen lokalt, evt. ved streaming direkte fra DR via browser på PC?


Det kan du gøre med programmet iTop Screen Recorder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2023 kl. 09:08
Du kan også optage lyd på PC med Audacity (gratis):
Mvh. JørgenT
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2023 kl. 09:26
En anden tilgang er at downloade streamen. Browserens udviklingsværktøj kan vise urlen til m3u8-filen, og et værktøj som ffmpeg kan downloade den.
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2023 kl. 13:51
Der er en del radio-apps til både iPhone og Android, som kan optage den stream man afspiller.
Til top
Samsung_M Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Januar-2007
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samsung_M Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2023 kl. 05:37
Tak, bubbleboy; lyder som den løsning med mindst muligt tab da jeg antager det er et direkte download af originalfilerne?

Jeg kan via udviklerværktøjet finde de enkelte TS-streams (forklædt som mp2t) men ikke hele playlisten (som jeg antager konsoliderer de enkelte korte TS-bider (de er ca. 10 sekunder når de afspilles via VLC med direkte angivelse af URL, eksempelvis https://drod24f.akamaized.net/all/clear/none/10/65728febd8eaa03890d70f10/16452350485/stream_ts/P6-BEAT-elsker-_DRLYD2022Sep_ST_AudioMain_256_000527.ts)).

Kan du hjælpe mig det sidste stykke; kan du gennemskue hvad jeg skal lede efter (eller måske er jeg på et vildspor?) jf. nedenstående screenshot?



Redigeret af Samsung_M - 29-December-2023 kl. 05:37
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2023 kl. 09:41
Sørg for at udvikleren er åben, inden den indlæser det, du vil se. Den henter m3u8 allerede når du indlæser siden. Genindlæs siden...

Du kan evt. skrive "256 m3u8" ind som filter.


Redigeret af bubbleboy - 29-December-2023 kl. 09:46
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu