recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pronto-koder til Yousee-streamer??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pronto-koder til Yousee-streamer??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pronto-koder til Yousee-streamer??
    Sendt: 31-December-2023 kl. 00:22
Jeg har netop fået en Yousee Streamer, som jeg gerne vil kunne styre den med min Logitech Harmony Elite, så jeg kan nøjes med én fjernbetjening til Tv, Streamer og forstærker. 

Desværre findes streameren - en Arris VIP7020 - ikke i deres database. De har andre modeller fra Arris, bl.a. en model VIP7802, men disse virker ikke.

Logitech har oplyst, at hvis jeg kan skaffe pronto-koderne til fjernbetjeningen, så kan de konvertere dem til IR-koder, som fjernbetjeningen kan bruge. Jeg har forespurgt hos Arris, men de yder ikke support til private - så skulle jeg mon være så heldig, at nogen herinde ligger inde med pronto-koderne til fjernbetjeningen til Arris VIP7020-boksen??

/Mikkel
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2023 kl. 06:42
Elite kan da lære koder fra andre remotes.   

Ikke en hurtig metode.   Men en løsning 
Til top
Pokersut Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Februar-2007
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pokersut Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2023 kl. 15:29
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

Elite kan da lære koder fra andre remotes.   

Ikke en hurtig metode.   Men en løsning 


Ja, det skulle jeg selvfølgelig have sagt: Jeg har allerede prøvet at lære Eliten alle IR-kommandoerne manuelt, men det tager for det første uendeligt lang tid - vi snakker måske 150-200 tryk pr. knap i forskellige vinkler og afstande, før det tilsyneladende lykkes at lære en kommando.

Jeg tror, der er noget specielt med den måde fjernbetjeningen til Streameren udsender IR-koder: Nogle knapper, fx Power-knappen, kan man holde inde, og så bliver den ved med at "blaste" - disse knapper har eliten noget nemmere ved at lære. Andre knapper giver kun et enkelt "blast", og de er stort set umulige at få Eliten til at lære.

Og uanset hvad, så virker de "lærte" kommandoer ikke bagefter!

/Mikkel
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2023 kl. 17:17
Min Elite har lært mange koder fra ikke TV grej.  

Den har være med et tryk på originalen.    

Men der må være noget specielt med den boks 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu