recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tre spørgsmål om iPad
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tre spørgsmål om iPad

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Tre spørgsmål om iPad
    Sendt: 04-Januar-2024 kl. 00:58
1.

Er min iPad blevet langsommere, fordi jeg snart har brugt hele hukommelsen? Min har 128GB og har brugt de 105GB af dem. Med andre ord, bliver den hurtigere af, at jeg rydder op på den?

2.

Har min iPad "krise" når nogle af mine apps starter forfra, hver gang jeg skifter imellem dem? Burde den ikke havde hukommelse nok til, at den kan have flere apps aktive på samme tid?

3. 

De iPads der understøtter 5G, er det den standard som fx TDC tilbyder? Kan jeg risikere, kun at modtage 4G der hvor jeg bor, selvom mit abonnement har 5G?
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 01:05
1: Måske

2: Tjoe

3: Det fungerer på samme måde som enhver telefon.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 06:40
1. Test: Hvis den er fyldt med billeder, videoer medvidere, så prøv at smid dette over på en ekstern harddisk, USB-pind eller online-drev, hvis du har et sådant, hvor du betaler for ekstra plads. Slet det så - husk at tømme papirkurven, genstart iPad'en, og se, om den så blev hurtigere af at alt indhold blev fjernet... Hvis ikke den blev hurtigere, så bare kopiér alt tilbage igen, hvis det er, du vil det

2. En iPad skal genstartes nu og da, som alt andet. Gør du det?

3. Hvis det er på samme måde som med enhver telefon, så skal strømbesparelse nok slås fra, da den ellers MAX vil tage 4G. Sådan er det på min Samsung A34 (Android)


Det var mine skud...
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6975
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 06:41
1. Tænker du selv vil opdage det.  Men min erfaring er at de ikke bliver langsommere af meget brugt hukommelse. 

2. Det kommer and på hvordan programmet er lavet.   Flere app starter forfra. 

3.  Helt sikkert.   Den følger hvad der er tilråde af signaler.    Det er jo bare en forvokset telefon. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 08:05
Har du prøvet at slette history og website data i Safari, benytter du også Chrome vil jeg også starte med at slette browsing data her, dette gøres inden fra appen.

Hvis du er på os 13 eller højre så rydder systemet selv op på apps caches data.

Jeg selv b.la. en iPad Pro m2 med 2TB hukommelse, jeg video redigere og har prøvet at fylde den op med omkring 8-10GB tilbage uden umiddelbart at kunne mærke forværing i performes.


Redigeret af Potter - 04-Januar-2024 kl. 08:06
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 08:15
Jeg synes det er utroligt, at jeg lige har fjernet 35GB bare ved at slette og geninstallere de samme apps igen. Om jeg fatter hvordan drtv og YouTube pludselig fylder 3-4 GB som er apps der bare viser hvad indhold af videoer de har. 

Redigeret af Guld medlem - 04-Januar-2024 kl. 08:19
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 08:54
Start med at spørge dig selv om du i det hele taget har brug for en app til YouTube, når du i firvejen kan tilgå YouTube via en browser.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 09:08
Du kan også gå ind se hvilke apps der fylder, appen i sig selv men også dens tilhørende data. 
Man kan godt blive overrasket, sundhed appen fylder f.eks. 2.5MB, mens mine data er over 6GB. Det er data som typisk kommer fra mine ure.

Besked og mail er også nogle store syndere, men dem kan jo bare rydde op i.....Embarrassed Samme med chrome.


Redigeret af Potter - 04-Januar-2024 kl. 09:08
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 09:53
Sluk og tænd den regelmæssigt.

Ryd op på skrivebordet, den har kun 3-4 GB ram. Stryg de apps opad du ikke har i brug.

Pas.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2024 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

1.

Er min iPad blevet langsommere, fordi jeg snart har brugt hele hukommelsen? Min har 128GB og har brugt de 105GB af dem. Med andre ord, bliver den hurtigere af, at jeg rydder op på den?

2.

Har min iPad "krise" når nogle af mine apps starter forfra, hver gang jeg skifter imellem dem? Burde den ikke havde hukommelse nok til, at den kan have flere apps aktive på samme tid?

3. 

De iPads der understøtter 5G, er det den standard som fx TDC tilbyder? Kan jeg risikere, kun at modtage 4G der hvor jeg bor, selvom mit abonnement har 5G?


Angående spørgsmål 1 og 2: Du blander hukommelse og lager sammen. Den har ikke hukommelse på 128GB, men lager. Hukommelse = RAM, og der er nok kun nogle få GB.
Vedrørende spørgsmål 3 er det afhængigt af hvor du befinder dig. Det er ikke alle steder 5G er tilgængeligt.

Flemming


Redigeret af fltk - 04-Januar-2024 kl. 16:36
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu