recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Soundbar vs Amp/højttaler (stereo)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Soundbar vs Amp/højttaler (stereo)

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sim86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2024
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Soundbar vs Amp/højttaler (stereo)
    Sendt: 07-Januar-2024 kl. 21:53
Hej allesammen

Jeg står lidt i et dilemma, som jeg håber I kan hjælpe mig med. Pt har jeg en Sennheiser Ambeo Plus med en SVS SB1000 tilsluttet. Jeg kom fra et Sonos Arc setup med surround osv men pga min stue blev det aldrig helt godt med mine surrounds for tæt på mig osv. Ambeo’en var svaret og den spiller fedt - overraskende åben lyd og nem at bruge.

På det seneste har konen dog åbnet op for højttalere på standere hvilket lokker. Jeg har ikke plads til en stor AVR (og får aldrig brugt surrounds osv) hvorfor jeg tænker et mindre system som en Wiim Amp med et par Kef LS50 meta og så selvfølgelig min SB1000. Det betyder selvfølgelig slut med smart 7.1/Atmos og hej til stereo men omvendt vil jeg kunne få et naturligt og adskilt lydbillede.

Mit spørgsmål er så - er det det værd? Vil nedgraderingen til stereo ødelægge min nydelse af tv-lyd? Eller vil det mere naturlige lydbillede give noget jeg ikke med min nuværende soundbar?
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 14:56
"Larmer" musik mest hjemme hos jer (væsentlig mere end alt andet), i en moderat til en (lidt) høj volumen, så synes jeg ikke der er noget der slår et godt (LÆS: ikke dyrt eller high-end hi-fi) stereo system.

Hvis ikke musik "larmer" væsentlig mere end alt andet, så er min oplevelse at man/jeg bliver gladere for den nemme, men stadig ok, løsning, som kan give mig mere end stereo.

Hvis det "kun" er TV- og film lyd (via streaming) du er bekymret for, så synes jeg gevinsten er for lille og sjælden til at det er bøvlen og pengene værd. Overvej også lige hvad de penge ellers kunne bruges til. Wink


Redigeret af HessiDude - 08-Januar-2024 kl. 15:00
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 16:06
Hvorfor ikke køre to setups, med stereo til musik, og din soundbar til tv.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 382
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvorfor ikke køre to setups, med stereo til musik, og din soundbar til tv.
Det kunne man selvfølgelig også, men shit det skal indrettes ordentlig og pænt før det er til at holde ud at se på, og jo du kommer også til at se på det.
Til top
Sim86 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-Januar-2024
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sim86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 19:15
Ja jeg er efterhånden også kommet frem til at jeg ligeså godt kan beholde min soundbar. Økonomisk kan jeg ikke rigtigt forsvare at “nedgradere” til stereo og slet ikke når højttalerne ikke ligefrem vil stå optimalt.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu