recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt 65" OLED VS QLED VS MiniLED
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt 65" OLED VS QLED VS MiniLED

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Neonus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 15-December-2009
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Neonus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt 65" OLED VS QLED VS MiniLED
    Sendt: 08-Januar-2024 kl. 12:18
Hej.
jeg er på udkig efter et 65" til stuen. Havde indledningsvist en idé om at det skulle være OLED, men efter et besøg hos Elgiganten kæmpede sælgeren for at få mig på andre tanker.
Sælgeren mente at OLED nærmest var ubrugeligt i en oplyst stue pga genskin. Så spurgte jeg ind til QLED, men det mente vedkommende også var en dårlig løsning med udvaskede farver og dårlige sortniveauer.
Det eneste han ville sælge var nærmest et TCL mærke, med miniLED. Det var efter hans overbevisning langt overlegent i forhold til alle andre teknologier.

Jeg synes dog ikke billedet var i nærheden af OLED kvalitet, men vil gerne høre jeres feedback.

Prisniveau tænker jeg skal være under 15.000 kr og størrelsen skal være 65" eller større

hvad vil i anbefale?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 12:23
OLED……
QD OLED.

Dagslys er absolut intet problem for OLED. 
Men han får jo nok højere provision (løn) for at sælge et TCL TV…..


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2024 kl. 12:38
Hvis du så alle tre typer TV, må du da hurtigt kunne danne dig din egen mening, som når alt kommer til alt, er den vigtigste.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2024 kl. 21:46
Som markedet er lige nu, vil jeg pege på Samsung S90C, men hvis du ikke ér låst fast hos Elgiganten, ville jeg vælge en af varianterne S92C eller S94C, da disse har væsentlig bedre lyd med yderligere enheder, ekstra subwoofer og kraftigere forstærker, yderligere er du sikret 2. generation af deres QD-OLED-panel.

Med dette TV vil du få en billedkvalitet, der ligger helt i top i forhold til billedkvalitet!


Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
archfrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2022
Sted: Hjørring
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér archfrog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 19:36
Jeg har et TCL 75C735 tv og jeg bryder mig ikke alt for meget om det.  Købte det mest til at spille på, da jeg ikke ser meget tv.  Men, hvis jeg kunne gøre handlen om, så havde jeg gjort det.

Billedet er meget mørkt (jeg har fiflet med brightness og så videre), nogle gange kan man slet ikke se hvad der sker på skærmen.  Mener at det kun er 350 nits, altså som en almindelig PC monitor.

Blot for at sige, at godt nok er TCL billigt, men min erfaring er, at det kan også blive for billigt.

Som tidligere indehaver af både OLED TV og OLED bærbar vil jeg dog erklære mig enig med Elelefantens sælger - genskær er ofte et kæmpe problem på OLED skærme.  Tror dog at tv producenterne så småt er begyndt at fatte dette, så der nu begynder at komme OLED skærme uden glansfyldte skærme.
LDAC for Windows, Shure AONIC 50 hørebøffer og en kop kaffe.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 00:09
Dit TV mangler ikke lysstyrke, det må være en forkert indstilling, f.eks glemt at slå "ECO" fra, eller valgt det forkerte farverum på din HDMI-indgang, så det passer til HDR i stedet for SDR.

Du skriver "glansfyldte"skærme, mener du "glasfyldte" skærme, hvis der er noget, der hedder det?

OLED er typisk hverken værre eller bedre end deres LCD-modstykker, men de nyeste paneler med MLA har en ny coating med "Vantablack", som skulle være særdeles effektivt, men indtil nu kun forbeholdt de bedste og dyreste modeller...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2024 kl. 07:28
Oprindeligt skrevet af Neonus Neonus skrev:

Hej.
jeg er på udkig efter et 65" til stuen. Havde indledningsvist en idé om at det skulle være OLED, men efter et besøg hos Elgiganten kæmpede sælgeren for at få mig på andre tanker.
Sælgeren mente at OLED nærmest var ubrugeligt i en oplyst stue pga genskin. Så spurgte jeg ind til QLED, men det mente vedkommende også var en dårlig løsning med udvaskede farver og dårlige sortniveauer.
Det eneste han ville sælge var nærmest et TCL mærke, med miniLED. Det var efter hans overbevisning langt overlegent i forhold til alle andre teknologier.

Jeg synes dog ikke billedet var i nærheden af OLED kvalitet, men vil gerne høre jeres feedback.

Prisniveau tænker jeg skal være under 15.000 kr og størrelsen skal være 65" eller større

hvad vil i anbefale?

Jeg vil anbefale et OLED TV, hvis det er billedkvaliteten, der vejer tungest. De går fint an i oplyste stuer. Indenfor budgettet kunne gode bud være 65" LG B3 eller G2 (WOLED), eller 65" Samsung S90C (QD-OLED).

TCL er godt med indenfor LCD TV ("QLED" og "miniLED" er marketingnavne for forbedrede LCD TV) efterhånden, men billedkvaliteten er ikke på niveau med OLED TV.

Sælgeren "anbefaler" dig det, som butik eller han selv tjener mest på. Du snakker jo med en sælger, ikke en rådgiver.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2024 kl. 21:36
Lad være med at spørge sælgerne, ofte ved de mindre end dig og tænker kun på provision
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu