recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR live stream uden undertekst på danske udsendels
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR live stream uden undertekst på danske udsendels

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

Hos mig er der undertekster på DR app'en på Apple TV, altid ! Jeg skal da lige undersøge, hvordan mit LG Oled TV har det med sin DR app. Melder tilbage.
Okay! Måske er der en indstilling i Apple TV jeg har overset?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 13:53
I DR appen, som også er tilgængelig under SmartTV på mit LG fjernsyn, er der IKKE undertekster. Det er ellers slået til i LGs opsætning, og på kabelTV med samme fjernsyn er der undertekster på ALT.
Men på Apple TVs DR app er der undertekster ! På Apple TVs DR app er nederst i højre hjørne 2 ikoner. Den inderste vedrører undertekster. Er det aktiveret der 1 gang, så huskes det for DR efterfølgende.
Det kan være svært med Apple TVs fjernbetjening at aktivere denne ikon. Men det kan lade sig gøre !

På Live TV er det tydeligt at man kan slå det til nederst på skærmen. I en ældre udsendelse, af dansk oprindelse, f.eks. Verdensdamerne, fremkommer nævnte 2 ikoner i nederste højre hjørne. De er der kun ved begyndelsen. Når man det ikke, må man gå ud og ind igen.


Redigeret af beamer - 12-Januar-2024 kl. 15:07
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af beamer beamer skrev:

I DR appen, som også er tilgængelig under SmartTV på mit LG fjernsyn, er der IKKE undertekster. Det er ellers slået til i LGs opsætning, og på kabelTV med samme fjernsyn er der undertekster på ALT.
Men på Apple TVs DR app er der undertekster ! På Apple TVs DR app er nederst i højre hjørne 2 ikoner. Den inderste vedrører undertekster. Er det aktiveret der 1 gang, så huskes det for DR efterfølgende.
Det kan være svært med Apple TVs fjernbetjening at aktivere denne ikon. Men det kan lade sig gøre !

På Live TV er det tydeligt at man kan slå det til nederst på skærmen. I en ældre udsendelse, af dansk oprindelse, f.eks. Verdensdamerne, fremkommer nævnte 2 ikoner i nederste højre hjørne. De er der kun ved begyndelsen. Når man det ikke, må man gå ud og ind igen.
Det er kun på live TV der ikke vises undertekster. Når touch knappen trækkes opad fremkommer der to symboler i højre side. Det yderst til højre er til lyd. Det næstyderste symbol er til undertekst og indeholder 3 valg:

Automatisk      kan vælges men ændrer intet

Fra      som er med flueben, og ikke kan ændres

CC       kan vælges men ændrer intet
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 18:06
[/QUOTE]
Det er kun på live TV der ikke vises undertekster. Når touch knappen trækkes opad fremkommer der to symboler i højre side. Det yderst til højre er til lyd. Det næstyderste symbol er til undertekst og indeholder 3 valg:

Automatisk      kan vælges men ændrer intet

Fra      som er med flueben, og ikke kan ændres

CC       kan vælges men ændrer intet
[/QUOTE]
Det kan godt ændres væk fra Fra ! man ser at 'undertekster' bliver lysere og man trykker Enter, eller hvad man nu skal kalde det.
live TV har undertekster hos mig. Måske også for dig, når du har fundet ud af at betjene det.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2024 kl. 13:54
beamer @
Jeg har forsøgt med at trække ned og få valget “Undertekster”, som jeg så vælger. Men det ændrer ikke på “Fra”, når jeg trækker opad og vælger undertekster i første menuen. 

Jeg har også prøvet med de indstillinger Apple Support skriver om undertekster på Apple TV, men kan endnu ikke se om de virker, for der er næsten ingen danske udsendelser på DR ud over direkte udsendelser hvor der ikke forventes undertekster.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 11:34
@Munch, jeg har set dette i en Facebookgruppe:

"Pt er der bøvl med tekster på drtv har skrevet med dem. Så feks ønsker du tekster på et engelsk sproget udsendelse skal man FOR NU gå ind på en dansk udsendelse, sætte tekster på og slå dem fra, derefter åbner man den engelsk udsendelse og der er NU tekster på. Dr kæmper med at fjerne fejlen pt."

Jeg ved så ikke om det hjælper på dit problem.
Venlig hilsen
KB
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

@Munch, jeg har set dette i en Facebookgruppe:

"Pt er der bøvl med tekster på drtv har skrevet med dem. Så feks ønsker du tekster på et engelsk sproget udsendelse skal man FOR NU gå ind på en dansk udsendelse, sætte tekster på og slå dem fra, derefter åbner man den engelsk udsendelse og der er NU tekster på. Dr kæmper med at fjerne fejlen pt."

Jeg ved så ikke om det hjælper på dit problem.
Der er ingen problemer med undertekstning af udenlandsk tale og udenlandske film og dokumentarer på DR live stream. Det er kun tekstning for døve og svagt hørende på danske udsendelser der ikke virker.


Redigeret af Munch - 14-Januar-2024 kl. 17:09
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 19:14
Problemet er (delvist) løst. Jeg har set TV2 hele eftermiddagen. Men slog over på DR1 kl 18.30 for at se TVAvisen. Og nu hopper der lystigt en undertekst ca oppe midt på skærmen.

Så det er lykkedes at få undertekster, men hvorfor ligger de midt på skærmen? Confused
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu