recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med Fastspeed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med Fastspeed

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 12:43
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Der er en bindingsperiode på 6 måneder. Aftalen kan opsiges med 30 dages varsel dog tidligst til udløb af bindningsperioden
Du skriver jo du har haft Fastspeed i nogle år. Du er kun bundet i 6 mdr fra da du startede, herefter kan du opsige med 1 md varsel.

Man binder sig til nye 6 mdr hver gang man skifter abonnement, og trådstarter har jo netop sagt ja til et nyt abonnement.

Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
Ah ok, det er rigtigt. Men hvis ikke det lovede blir leveret, er man ikke bundet til 6 mdr. Men som altid skal man ha det på skrift, ellers kan man ikke gøre noget.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 12:59
Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

....
Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
... men Fastspeed og Jetnet har en passus i betingelserne om, at hvis det viser sig, at det ikke er teknisk muligt at etablere forbindelsen som forudsat, så er der en "dummebøde" til bestiller på 1.500 kr!
miri
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 13:06
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

....
Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
... men Fastspeed og Jetnet har en passus i betingelserne om, at hvis det viser sig, at det ikke er teknisk muligt at etablere forbindelsen som forudsat, så er der en "dummebøde" til bestiller på 1.500 kr!

Så må de lave vilkårerne om, da det ikke er lovligt at love én ting og så ikke leve op til det - det er basis forbrugerlov! Virksomheder er bundet af det deres sælgere siger i telefonen og skriver i deres markedsføring.
Når der specifikt spørges ind til det, kan man ikke bagefter henvise til vilkårerne med mindre sælgeren havde gjort det klart at det han/hun ikke vidste om det kunne lade sig gøre.
Det er ikke så lang tid siden en virksomhed blev dømt til at ophæve en kontrakt, selvom virksomhedens vilkår tog forbehold. Forbrugerombudsmanden lagde her tik grund, at det som kunde fik at vide i salgssituationen vægter højere end vilkår og lignende.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 13:12
Der ser så ud til at jeg kan få fibernet, så det vil jeg lige høre dem om. Skalman både have en router og en box til fibernet?
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 14:12
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Der ser så ud til at jeg kan få fibernet, så det vil jeg lige høre dem om. Skalman både have en router og en box til fibernet?
Skal du streame, skal du ha en Apple TV boks. Og Router leverer Fastspeed med.


Redigeret af Munch - 17-Januar-2024 kl. 14:13
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

....
Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
... men Fastspeed og Jetnet har en passus i betingelserne om, at hvis det viser sig, at det ikke er teknisk muligt at etablere forbindelsen som forudsat, så er der en "dummebøde" til bestiller på 1.500 kr!
Jo men der har trådstarter vel været inde på hjemmesiden og skrevet sin adresse på og fået positiv tilkendegivelse?
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

... men Fastspeed og Jetnet har en passus i betingelserne om, at hvis det viser sig, at det ikke er teknisk muligt at etablere forbindelsen som forudsat, så er der en "dummebøde" til bestiller på 1.500 kr!


Der kan godt oprettes forbindelse. Problemet er, at man via AFAA-skabet kun kan modtage grundpakken via dvb-c. Dvs. man kan ikke fortsætte med det eksisterende bland selv-abonnement fra Yousee. Sælgeren fra Fastspeed sagde noget andet.

I anlæg, hvor det fulde dvb-c-signal er til stede, er det da heller ikke noget problem at have begge ting på samme tid. Det har nok forvirret sælgeren.


Redigeret af bubbleboy - 17-Januar-2024 kl. 14:37
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2024 kl. 15:33
Nå men det hele er endt med at jeg godt kan få forbindelsen gennem mit tdc/Yousee stik. En teknikker i dag fortalte, at der simpelthen hen ikke var trukket et stik fra stofa/aaf op i mit teknikskab. 
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2024 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Oprindeligt skrevet af mortenstryhn mortenstryhn skrev:

....
Til trådstarter vil jeg sige, at hvis de ikke kan levere det de har lovet, kan du selvfølgelig annullere - dvs at når du er lovet at der stadigvæk er liv i tv-signalet selvom du skifter Internettet, skal de selvfølgelig levere det. Alternativt har du ret til at annullere aftalen ud fra at de ikke har leveret, det som der er lovet.

jeg arbejder i telebranchen - bl.a. med udarbejdelse af vilkår, aftaler, mm, så jeg har en del viden på området.
... men Fastspeed og Jetnet har en passus i betingelserne om, at hvis det viser sig, at det ikke er teknisk muligt at etablere forbindelsen som forudsat, så er der en "dummebøde" til bestiller på 1.500 kr!
Jo men der har trådstarter vel været inde på hjemmesiden og skrevet sin adresse på og fået positiv tilkendegivelse?

Spørgsmålet er ikke om trådstarter kan få Internet, men om trådstarter kan få både Internet og TV via coax-stikket. Det blev trådstarter lovet ved købet, og derfor skal Fastspeed enten sikre at der er mulighed for begge dele eller lade trådstarter ophæve kontrakten uden omkostninger.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu