recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3-polet minijack. Problem løst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

3-polet minijack. Problem løst.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 3-polet minijack. Problem løst.
    Sendt: 13-Januar-2024 kl. 19:52
Hej.

Efter vi er flyttet ville jeg gerne tilslutte lyd fra fjernsyn til min forstærker, for at få lyd fra fjernsynet i højtalerne. Manualen siger at jeg skal bruge et 3-polet minijack stik. Men hvordan ser jeg om stikket er 3-polet? Jeg har prøvet med 3 forskellige mini-jack til phono kabler jeg havde liggende, men i alle 3 tilfælde er der kun lyd i den ene højtaler.

Så overvejer jeg at købe et nyt kabel, men hvis det reelt set er det samme, så hjælper det vel ikke. Ellers kan jeg muligvis bruge et digitalt lydkabel, men dem jeg har liggende er ikke lange nok. Links til kabler jeg har kigget på:


Men jeg kan bare ikke forstå at jeg kun får lyd ud i den (venstre) højtaler.


Redigeret af Thorvald - 14-Januar-2024 kl. 17:32
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2024 kl. 20:03
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 09:07
Minijack stik forbindelser:
Det skal være stereo udgave, som dine ikke virkende links (med for meget http) forsøger at vise. WinkLOL

Er du sikker på minijack stikket kommer helt i bund i fjernsyn?

Har du en anden enhed mobil/tablet med minijack du kan prøve kabel og forstærker med?
Det kunne jo være fejl i forstærker. 


Redigeret af JørgenT - 14-Januar-2024 kl. 09:08
Mvh. JørgenT
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 09:40
Aaaaiiijjj, det er da irriterende at recordere.dk laver denne dobbelte http - man glemmer det jo hver gang (jeg gør i hvert fald)...  LOL  Links virker nu.

Nå men anyways - pointen er at for at det er et stereokabel, så skal der være to synlige sorte ringe - ikke sandt? Det er der også på mine kabler.

Jeg har også prøvet at sætte computeren, som er tilsluttet fjernsynet med hdmi, til receiveren med lydudgangen (som jo på både fjernsyn og computer er hovedtelefon udgangen), med samme resultat. Det er en relativt gammel computer, så jeg kan ikke vide om dens lydudgang / lydkort virker optimalt.

Tja, jeg kan jo prøve en anden lydindgang på receiveren og se om det er det samme og dertil tjekke om stikket sidder ordentligt i og dertil også prøve med min nyere computer, afhængigt af resultaterne.

Hvis ikke resultatet er bedre i nogle af tilfældene kan jeg jo købe et optisk kabel.


Redigeret af Thorvald - 14-Januar-2024 kl. 09:41
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 09:53
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Minijack stik forbindelser:
Det skal være stereo udgave, som dine ikke virkende links (med for meget http) forsøger at vise. WinkLOL

Er du sikker på minijack stikket kommer helt i bund i fjernsyn?

Har du en anden enhed mobil/tablet med minijack du kan prøve kabel og forstærker med?
Det kunne jo være fejl i forstærker. 
Der er ikke noget i vejen med mine links, jeg afprøver dem altid fordi jeg ved der er problemer her på siden. Det må være din browser, for det virker fint med Safari på min iPad.


Redigeret af Munch - 14-Januar-2024 kl. 10:01
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 14:44
#Munch.  Nej, det er fordi, når jeg kopierer linket herind, så glemmer jeg altid at gå til starten af linket og slette http.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 15:16
slettet

Redigeret af mnielsen - 14-Januar-2024 kl. 16:15
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

#Munch.  Nej, det er fordi, når jeg kopierer linket herind, så glemmer jeg altid at gå til starten af linket og slette http.
Okay Wink
Tænker du skal kontrollere at forbindelserne i stikket er iorden. Lodninger kan godt blive for gamle. Evt køb et nyt kabel.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7870
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2024 kl. 17:32
Hej.
Problemet er løst. Da jeg rodede lidt med at skifte til andre indgange bagpå receiveren - og da jeg testede om det var samme problem, hvis jeg afspillede en dvd/blu-ray - kom jeg til at tænke på at det kunne også være højtalerne, der var forkert forbundne. - Og det var det - jeg var kommet til at sætte ledningerne fra højtalerne forkert i så venstre højtalers to halvdele af ledningen var i venstre og højre - og det samme for den højre højtaler. Så da jeg fik byttet rundt på de to halvdele af ledningerne, så venstre kun er forbundet til venstre indgang og højre kun til højre indgang - så var der lyd i begge højtalere.
Men mange tak for de forskellige venlige forslag.  Smile
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu